Jump to content

Børse i .375 H&H


Lawman

Recommended Posts

Tja, takk for innspill, men begrunnelsene for valg av det ene eller andre merket er tynn. Sako er et meget bra våpen det ikke er mye stygt å si om. Ulempen er at du ikke får den i links, men det gjør du med Blaser. Blaser er også veldig praktisk å reise med da den deles og du slipper en lang våpenkoffert.

 

Hva er i så fall argumentet mot en Blaser? Virker som de fleste her inne er godt fornøyd. At andre er fornøyd med sin Ruger, Dakota, Tikka eller hva det måtte være er nok så, men det er ikke så veldig godt argument for meg.

Link to comment
Share on other sites

1men begrunnelsene for valg av det ene eller andre merket er tynn.

2Ulempen er at du ikke får den i links,

 

1 Du har ikke bedt om noen begrunnelse! Kun omforslag til våpen.

2 Du har ikke informert forumet at du trenger links våpen.

 

"Som man roper i skogen får man svar" vet du :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Blaser R93 i .375, har brukt denne i 8 år nå og er storfornøyd. Før hadde jeg en pen og velskytende CZ550 i samme kaliber, men med kikkertsikte, fullt magasin og rem veide j..lskapen 5,5kg, og det er rett og slett helt upraktisk dersom en går litt under jakta. Jeg går med bandhund, så det sier seg selv at sånn dritt ikke fungerer.

 

Sako er vel ganske voksen rent vektmessig, Blaseren min veier 3,85kg med kikkert og montasje, noe jeg synes er helt passe. Personlig synes jeg den er god å skyte med, rekylen er ikke så veldig mye friskere enn den var i CZ`en (helt subjektivt oppfattet).

 

Generelt synes jeg mange våpen i .375 er for store og tunge, CZ og Ruger er jo nesten groteske eksempler på unødig høy vekt og store låskasser, disse børsene er jo beregnet for .416 rigby, ikke en "liten" .375 :D

 

Tron

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...