Jump to content

308 Norma Magnum hylser av 300 Winch M.


Sharpshooter

Recommended Posts

I utgangspunktet går det bra, men du kan risikere å måtte frese halsen innvendig.

.300 H&H er et enklere utgangspunkt, selv om du her får en skyteforming, men den er helt grei som treningslading, så er du klar for full pupp. Jeg ville uten tvil tatt kostnaden med fabrikknye hylser, da...

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har erfaring med å presse om 300 Winchester Magnum hylser til 308 NM?

Er det så enkelt som å kjøre dem en runde i pressa og trimme bort 1,55 mm?

 

Har tidligere brukt 338 Winchester Magnum hylser etter samme metoden.

Men dem får litt for kort hals.

 

 

John-A

 

Heisann, det har jeg gjort og det er så enkelt som du beskriver det, helpress de og trim de til korrekt lengde. Om det er hylsematerialet eller ikke vet jeg ikke, men noen av mine 300Win Mag hylser fikk noen små sprekker i nedre del av halsen :?. Men ifht til prisen på hylsene så har jeg heller godtatt to-tre kasserte hylser. Et annet "rykte" jeg har hørt er at 7mm rem hylser også kan presses om og brukes til 308NM

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forma om en del 300H&H til 300WInmag, og bedre hylser har jeg aldri hatt. Man får satt skuldra på rett sted med en gang. Trimma bittelitt en gang på ti omladinger.

 

Ellers må vel 338 være et bedre utgangspunkt en 300winmag. Ved å bruke 300winmag flyttes jo "vinkelen" i overgangen skulder hals ut i halsområdet, og det har aldri fungert spesiellt bra for meg i alle fall. Det kan lett bli en bruddanvisning/svakhet i halsen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...