Jump to content

Pathfinder, hvordan kniv er det?


høggern

Recommended Posts

hei

jeg fant et uskafta knivblad jeg har hatt liggende noen år. det er et sameknivblad("storkniv") å på siden er det preget "pathfinder norway". (mener jeg har sett "samekniver" merket med det tidlig på 90 tallet, men husker ikke noe mer om fabrikat, osv)

dette er iallefall ikke en strømeng, så jeg lurer å om noen vet noe om slike kniver. feks:

-fabrikat?

-kvalitet?

-når er de laget?

osv

Link to comment
Share on other sites

Kanskje de ikke for står hva du mener med hvordan, det heter HVILKEN :x

hvorfor er hvilken mer rett enn hvordan?

 

hva vet du egentlig om jeg spør HVORDAN den kniven er, eller hvilken kniv det er??(hvilken kniv det er kan man jo svare enkelt på: "Pathfinder")

 

forresten, det er søknadsfrist på lærerutdanning i morra siden du tydeligvis har behov for å være norsklærer ;)

Link to comment
Share on other sites

Nei, har ikke tenkt å bli lærer, men du har da ikke utmerket deg med så dårlig språk tidligere, selv om du er langt fra nord. :lol:

Setninger som, hvordan rifle er best eller hvordan hund/kniv er dette, høres helt feil ut i mine ører.

Så du får bare beklage at jeg er off topic, hadde egentlig bare tenkt å sitte her å irritere meg, men til slutt klarte jeg bare ikke la være å kommentere det :x:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

må jeg gjenta det? jeg spør ikke hvilken kniv er det?. hadde jeg spurt hvilken, så kunne jeg gi svaret selv, det er "Pathfinder!".

 

jeg spør hvordan kniv det er. å det er det jeg mener. jeg lurer på hvordan den er blandt annet.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Pathfinder er en skapning som Skytterservice (Tor Heen på Mysen) sto bak. Men Norway og Norway, fru Blom; bladene ble produsert av finske Kankaanpaa.

 

Jeg kjenner lite til disse knivene, men etter hva jeg forstår, er bladene er ganske bra. Finske Brisa Knife Supplies, som selger jevnt over kvalitetsvarer, har i hvert fall Kankaanpaa i assortementet. Så vidt jeg vet er det et karbonstål (visstnok fra Uddeholm), så det vil nok komme til å ruste hvis det ikke får riktig behandling (litt olje i ny og ne).

 

OPPDATERING: Det er noen blader av denne type til salgs på standen ved siden av Jørn Jensen AS på Villmarksmessa. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...