Jump to content

Feil med linken til godkjenningslisten hos politiet.


hipshot

Recommended Posts

[...]

 

Er det noen som har den siste listen (fra mars 2009).

 

Ligger på politiets sider den. Følg linken til Chiefen og nederst på den siden ligger både Rundskriv 2004/10 og "Ajourført liste over godkjente halvautomatiske skytevåpen pr 9. mars 2009"

Link to comment
Share on other sites

Der ja!

 

Takk for hjelpen (du også Chief).

 

Dette var good shit. Jeg visste det skulle være noen interessante russer-rifler. Her har vi både Vepr (kan bruke den på jakt også (? :idea: )), og Izhmash Tigr. Nå gjenstår å finne ut den eksakte betegnelsen på Tigr'en (og kanskje på Saiga'en - 520 og 555 står bare for løpslengder).

 

Tigr'en kan fåes i .308. Det kan være derfor at det står Tigr 03 hos purken. Tigr 9 finnes, den kamres i 9,3x64(!).

 

Aah, interessant påske på flere vis! :D

Link to comment
Share on other sites

er det kun disse som står listet op under jakt her som kan erverves med jakt som søkegrunnlag?? Jeg hadde en marlin 60pss papoose ervervet med jakt som søkegrunnlag før, den ble byttet i en CZ Brno, nå skal jeg bytte til Alm heldempet Ruger 10/22, vil det si at den søknaden jeg har levert ikke kan godkjennes i henhold til dette rundskrivet?

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk ganske mange cal. .22 som ikker er godkjente i ongerike pr. nå, nevner noen.

 

Halvauto M16 kopi

Halvauto AK 47 kopi

Halvauto MP 5 kopi

 

OSV. OSV.

 

Det er vel noen som lukter på muligheten for å få godjent Halvauto kopi av H&K 416 produsert av Walter. Tiltenkt som treningsvåpen til praktisk rifle.

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk ganske mange cal. .22 som ikker er godkjente i ongerike pr. nå, nevner noen.

 

Halvauto M16 kopi

Halvauto AK 47 kopi

Halvauto MP 5 kopi

 

OSV. OSV.

 

Det er vel noen som lukter på muligheten for å få godjent Halvauto kopi av H&K 416 produsert av Walter. Tiltenkt som treningsvåpen til praktisk rifle.

 

Armi Jaeger M16 og kalash kopiene er ve lovige i kraft av å være ute av produksjon, så de som finns er tilatt å segle og erverve. Den MP5 kopien hadde vel for kort løp til å være gevær.... det eneste .22 tohånds våpnet jeg kjenner til, som er spesifikt forbudt i rundskriv er walthers g22. Men det de facto DN som har stoppet det og ikke Pod.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...