Jump to content

130 grains golden target og n-19 i 6,5*55?


andreasli

Recommended Posts

Skulle vell nevnt det i første innlegg, men har selv prøvd den kombinasjonen. Men er ikke noe spesielt imponert over presisjon og jeg syns kulene faller fort. Så derfor tenkte jeg å finne ut om det var flere som hadde prøvd og kanskje hadd erfaringer å dele. Er litt bekymret for at det kan være børsa, så derfor ehadde det vært kjekt å vite om det er noen som har prøv denne kombinasjonen med hell :D

 

husker ikke hvilken ladevekt jeg brukte men lurer på om det var noe rundt 42 grain.

 

EDIT: LongRange rakk å svare før jeg fikk postet. Kanskje jeg skal prøve mrp da. Hvor hard ladet du da? :)

 

andreasli

Link to comment
Share on other sites

LongRange rakk å svare før jeg fikk postet. Kanskje jeg skal prøve mrp da. Hvor hard ladet du da? :)

 

andreasli

 

Jeg går på ingen måte god for ladningen i andres børser, men jeg ladet meg opp til 48 grs, da var det antydning til tyngre hevarmsløft men hylsa gikk ikke mer enn 0.018mm.

Dette er i høyeste laget, men den samla bra fra 46.8grs og opp til max med MRP.

Link to comment
Share on other sites

Buster@ Ja faen! skulle så absolutt hatt en kronograf! Nesten så jeg må invistere :)

Får bare fortsette å prøve, skal prøve i skikkelig benk med støtte forran og under kolben til uka.

Kula er det nok ikke noe galt med, har aldri betvilet heller :mrgreen:

 

aqua@ Skal sjekke boksen og skaffe meg en kronograf.

 

LongRange@ Det skjønner jeg. Får begynne i det små å bygge meg oppover :)

 

andreasli

Link to comment
Share on other sites

Sikkert 1000 rifler som har skutt millioner av denne kula, eller broren som er svart og heter Diamon Line. Har sikkert gått noen tonn N 19 til å skyve kulene ut også.

 

Hvorfor? Fordi detter er en kombinasjon som sjelden - svært sjelden - går dårlig.

 

De fleste av "de 1000 rifler" heter sauer 200 STR...

Link to comment
Share on other sites

Ut i fra andres erfaringer her tror jeg jeg fortsetter med den kombinasjonen. Må bare fintrimme litt :mrgreen:

 

Kjell Olav@ joda mine samler da greit nok til elgbaneskyting... meeen det er liksom det lille ekstra som mangler. Får ikke de småe samlingene jeg vil ha! Får prøve å fintrimme litt selv også..

Har du foresten kronografert ladningene dine?.. :)

 

andreasli

Link to comment
Share on other sites

fins veldig enkle svar på dette. ladedata står på boksen ;)

om kula ikke samler brukbart med ladedata på boksen pleier det som oftest være noe galt med pipa eller resten av børsa. (jada, det fins piper som er sære å ikke liker 130 grs kuler som har VLD fasong...)

men her må det jo legges til hva man legger i brukbart. jeg er som oftest fornøyd å kaller ammoen brukbar om børsa mi samler under 20mm/100m/5 skudd. selv om den ofte går ned mot det halve...

Link to comment
Share on other sites

Joda, det var forsåvidt ikke ladedata jeg var ute etter. Men andres erfaringer med kombinasjonen golden target og n-19 bak :)

Samler jeg 5 skudd på 20mm er jeg godt fornøyd.

Grunnen til at jeg spurte om folks erfaringer med denne kombinajsonen var for å eliminere ladningen som grunn til "dårlig" presisjon :wink:

 

takker for svar alle sammen!

 

andreasli

Link to comment
Share on other sites

Var og testa skuddene litt idag, har fått montert to-fot på børsa og hadde annlegg under kolben så børsa ble helt stødig.

Så idag fikk jeg bedre tro på skuddene. Det var ikke de som kunne til de "dårlige" samlingene. Det er nok heller det at jeg ikke har fått prøvd de i orntlig benk enda. Men gjorde det idag, da fikk jeg flere 3 skudds samlinger på under 30mm. og femskudds samlinger på under 50mm.

 

Er ikke sikkert det høres så "stort" ut for dere her inne men jeg er meget fornøyd i og med at børsa er ei tikka t3 laminated stainless som ikke er beddet eller noe. altså rett ifra eska! :D

Det skal ikke stå på presisjon fra orginale tikka våpen!

 

andreasli

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Denne tråden har gått meg hus forbi til nå.... interessant i og med at jeg har 2 kg N19 og 500 stk GT 130 grs som bare venter på å få møtes i ei Norma-hylse....... :roll:

Bli kvitt et par biler først nå, så blir det å svinge pressa litt. Ser jo ut til at det skal gå an å finne en OK ladning for disse.

Påskehilsen fra Cato c",)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...