Jump to content

Unique Alpine TPG-1


Lasse

Recommended Posts

Det er en helt vanlig boltrifle i et nokså normalt kaliber.

Søker du på "boltrifle kal .338LM til xxxxx" istedet for "supertacticallongrangeskarpskytter..." så ser nok ikke saksbehandleren rart på deg engang.

Men jeg aner ingenting mer om den enn det som står på snipercentral, og ikke hvem som kan skaffe deg en heller desverre.

Link to comment
Share on other sites

Fin børse dette da, så en slik burde gå fint og importere slik som jeg forstår?, hvordan ser myndighetene på 338laupa`?

Fin kommer vel an på øynene som ser, eller bruksområdet.

Myndighetene ser på ei bolt rifle i 338LM som et registreringspliktig skytevåpen som du må søke på før du kjøper.

 

Edit: lader du selv? kostnad pr smell veier tyngre når jeg velger våpen, men det er nå meg.

 

tror ikke du har muligheten til å bytte kaliber på denne rifla i 338LM. Men nå er ikke jeg så god i tysk.

 

Technische Eckdaten

Kaliber:

Wechselkaliber:

.223 Rem

.243 Win

.308 Win

.300 Win Mag

 

Fix Kaliber:

.338 Lapua

 

Lauflänge: 650mm

Laufdurchmesser: 25-29mm konisch

Magazinkapazität: 3 oder 5 Schuss

Verschlussdurchmesser: 24mm

Anzahl der Veriegelungswarzen: 3

Gewicht: 5,5 > 7Kg

 

Link to comment
Share on other sites

Hei Lasse,

vil gjerne prøve å oversette etter beste evner.

 

• Gefluteter Präzisionslauf aus Edelstahl, mit optimiertem Warmschussverhalten, schwingungsstabilisiert. Bauartbedingt ist ein schneller Kaliberwechsel möglich.

Flutet presisjonspipe i rustfri stål med forbedret varmskuttevne, svingningsstabil. Konstruksjonen tillater en hurtig kaliberbytte

 

• Massive Verriegelung mit einem Drei-Warzen Verschluss, mit einem Durchmesser von 24mm, aus vergütetem Spezialstahl.

Solid låsing med 3 låsklakker i sluttstykke, med 24mm diameter, av en spesialstållegering

 

• Direkter Matchabzug ca. 500gr

direkte matchavtrekk ca. 500 gr

 

• Alle Aluminiumteile sind aus hochfestem „Constructal F 53“ Aluminium mit einer Zugfestigkeit von 550 Newton.

aluminiumsdelene er av høyfast "Constructal F 53" aluminium med en strekkfasthet av 550 Newton

 

• Hochkratzfeste Oberflächenvergütung mit einer Schichthärte die über Hartchrom liegt.

høyfast overflåtebehandling med en sjikthardhet som ligger over hardkrom

 

• Neuartige Schaftkonstruktion, die die Vorteile von Aluminiumschäften mit Synthetikschäften vereint. Der verwendete Kunststoff ist atmungsaktiv und durch seine raue Oberflächenstruktur an dem Pistolengriff, absolut rutschfrei.

ny stokkonstruksjon som forener fordelene av aluminium- og plaststokker. Plastikken som blitt brukt har pusteevner og er gjenom den rue overflåten på pistolgrepet, helt sklisikker.

 

-Der Hinterschaft besitzt ein hochfestes Aluminiumskelett um das der Pistolengriff gegossen wird. Alle Anbauteile werden im Aluminiumskelett befestigt oder geklemmt

Kolben har en høyfast aluminiumskjelett med påstøpt pistolgrep. Tilbehørdeler ble festet eller klemmt mot aluminiumskjelettet

 

På kaliber 338 Lapua, har du ikke mulighet for kaliberbytte. Forøvrig et kjempe bra våpen til sitt bruk.

 

Håper at det er til hjelp og det blitt forståelig, har lite problemer med tysk men med norsk derimot.... :(

 

Hilsen

tømrer

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...