Jump to content

partizan i 300wm


300en

Recommended Posts

Jeg ladet hylsene dine jeg 300kongen ;). De oppførte seg omtrent som Norma hylsene jeg kjøpte, men jeg valgte å kaste de etter 3 ladinger, selv om de ikke viste tegn på problemer av noe slag.

Link to comment
Share on other sites

erfarte at det var enkelte av patronene som ikke lot seg kamre - fikk ikke bolten helt ned...

 

 

Jeg opplevde det samme i .223. Litt googling avslørte at dette er et forholdsvis vanlig problem med Partizan ammo i forskjellig kaliber.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Trur jammen jeg skal prøve dissa da ja :) Er forholdsvis billige i forhold til normas jaktmatch. Har hørt at partizans pistol hylser er så sprø at dom ikke kan lades om igjen fordi de sprekker. Gjelder dette også for rifle?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte noen pakker og hylsene ble lada om en seks, sju ganger var det vel. Det gikk a, men jeg satt med inntrykk av at metallet i hylsene var spedd ut med sand.

 

Fikk "kjeft" av en kompis på banen fordi jeg "ikke hadde satt hettene skikkelig i". Når han satte patrona på bordet med kula rett opp ville den knapt stå. Det viste seg at det ikke var hetta, men hele bunnen på patronene var så konveks at de ikke sto på bordet.

 

Patrona spredde ikke så alt for ille, men treffpunktet var laangt vakk fra alt annet.

Heletsinntrykket, både av patrona, hylsene tilsier at det skal være krise før jeg kjøper noe mer av de.

 

Jeg har hatt noen 7x57r patroner også, og her var inntrykket noe bedre. Det virker på meg som om det er svært ujevn kvalitet på disse patronene.

 

En ting er sikkert, det var jæ%/!g mye gods i de hylsene, så moderate startdata kan være lurt. Hylsene rant over lenge før max..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...