Jump to content

Annskaffelse av Sig Sauer P226


Fredrik-

Recommended Posts

Etter å ha lett gjennom mengden av norske våpenforhandleres websider har jeg funnet bare én som fører Sig Sauer's P226. Pedersens Våpenlager. Denne koster tett oppom 14.000,- og er i tilegg en two-tone versjon som jeg ikke har så mye til overs for (ikke avskriv estetikken som uviktig :wink:). Dette synes jeg er dårlig og spør dermed dere om hjelp til å grave opp andre selgere av denne pistolen (helst standard modellen) privat eller foretak, ny eller brukt.

 

Forøvrig, hvordan er det med privatimportering om det var mulig å finne en forhandler i USA o.l.?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er muligens Landrø som er importør, og kan skaffe det du vil ha. Prisen fra Pedersen er vel ikke så skremmende, vi snakker om et dyrt våpen.

Vil du importere selv så er det ingen vits i å gå over bekken etter vann. Ta våpenet rett fra tyskland.

Håper du ikke har sett deg tårevåt på sigsauer.com, for det er den amerikanske siden som selger amerikanske utgaver av SIG (ja, det er forskjeller på en hel del av dem) som det til og med, om du skulle få ordnet med eksport, kan hende de ikke vil selge deg.

http://www.sauer-waffen.de/ er siden for oss på denne siden av atlanteren.

Evt. søk litt rundt i Sverige, der finnes det langt mer Sig'er enn her.

Link to comment
Share on other sites

Skal si prisen har økt. Jeg kjøpte en two-tone standard p226 hos Pedersen i juni 2008 og betalte under 10000,-. Da lå prisen på 9200,- hos landrø, men jeg ville ha two-tone utgaven. Smaken er som baken :D Dessuten liker jeg og støtte opp om lokalforhandleren så lenge de er nogenlunde konkurransedyktige på pris. Ville ikke hatt en amerikansk utgave. Har hørt at kvaliteten er lavere på dem.

Link to comment
Share on other sites

Capsicum har overtatt importen av Sig-Sauer.

 

Jeg har en helt standard P226 som jeg vurderer å selge da grepet aldri har passet meg helt. Gått ca. 2000 skudd. Jeg var innom Magne Landrø et par mnd siden med den og fikk beskjed om at den burde gå for rundt kr.6500 - 7000. Du kan sende meg en PM hvis du vil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sendt en mail til Landrø og nå Capsium (fant forøvrig ikke noe fra Sig i deres webshop) der jeg spør om de forhandler Sig Sauer, og spesiellt P226 standardmodellen i svart. Venter spent på svar.

 

Jeg har en helt standard P226 som jeg vurderer å selge da grepet aldri har passet meg helt. Gått ca. 2000 skudd. Jeg var innom Magne Landrø et par mnd siden med den og fikk beskjed om at den burde gå for rundt kr.6500 - 7000. Du kan sende meg en PM hvis du vil.

 

Erik D, høres absolutt interessant ut. Nå er jeg alltid litt uvillig til å kjøpe brukt, men venter på svar fra noen mailer så får jeg se hvilken pris de fører.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått tilbakemelding på mailene jeg har sendt ut. Capsium får inn flere modeller første Mai.

 

Ser ut til at det koker ned til en P226 SL SO eller en P226 X-FIVE SO SA/DA - så vidt jeg skjønner er forskjellen mellom disse modellene at X-Five'n har en beavertail, litt lenger løp og har ikke mulighet for DAK eller DAO.

 

Capsium selger X-Five'n for 10 320 eksl. skatt. mens P226 SL SO går for 9520 eksl. skatt.

 

Handvapen.no har følgende å si:

Hei. det er for øyeblikket ingen som tar inn dette våpenet.

Har en meget fin brukt X5 på lager . Veil. på denne er nå ca. 22.000.00 , brukt ca. 14.500.00. Denne fremstår som ny.

Dvs. omtrent dobbelte prisen Capsium ligger på. :shock:

Link to comment
Share on other sites

FYI

 

Hei. det er for øyeblikket ingen som tar inn dette våpenet.

Har en meget fin brukt X5 på lager . Veil. på denne er nå ca. 22.000.00 , brukt ca. 14.500.00. Denne fremstår som ny.

Dvs. omtrent dobbelte prisen Capsium ligger på. :shock:

 

Man må sammenligne epler og epler hvis man skal uttale seg om priser...

 

X-five 2239.- Euro

X-five SO SA/DA 1649,- Euro

226SL SO 1479,- Euro

Priser er fra http://www.triebel.de

Link to comment
Share on other sites

Riktig, her må man passe på å sammenligne riktig våpen, en xfive med stillbart "singel-action only" avtrekk er MYE dyrere, og etter min mening et mye bedre våpen både til felt og standard IPSC. Den er ikke godkjent i production klassen - der du må ha double-action avtrekk på første skudd. I denne klassen vil de rimeligere Sig'ene være konkurransedyktige....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...