Jump to content

lading av blykular 30-30.


geromino

Recommended Posts

da er spørsmålet som følger; er det annen teknikk eg må bruke for å ladde blykuler til min winchester m.94 i 30-30 win i staden for mantla kular? tenkte da på om det er noen forskjeller mellom å ladde kuler med mantell kontra støpe kuler, eller om det foregår på samme måte. kulene eg tenker på å ladde er forøvrig desse: http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=932745

takker for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Med Marlin sine microriffler er det viktig at du velger en støpt kule med lang bæreflate ,såkalte luoverin kuler med smøreriller nesten helt fram til nesa.Fikk til fine resultater med en microriflet Marlin i 30-30 med disse kulene i nesten max hastighet for kulevekta og kalibret.

Nå har Marlin laget grovere rifler i sine piper som passer bedre for blykuler.Winchesteren din vil fungere godt med ei flatneset blykule på 170 gr ladd opp til normal hastighet i 30-30,og kan ikke sammenlignes med en microrifflet Marlin når det gjelder blykuler.

Link to comment
Share on other sites

sakset fra forsiden til haglund:

 

"Pga stadig endring i råvareprisene på bly, gas cheks ol så opplyses aktuelle priser kun på telefon eller mail."

 

siste jeg kjøpte var 300 grs 452 kuler, uten gascheks, de betalte jeg 70-80 øre for.

med gascheks koster noe mer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...