Jump to content

1 eller 5 skudds luftpistol.


Gunman76

Recommended Posts

Har planer om å kjøpe meg en skikkelig luftpistol. Valget ligger på Steyr Lp10 eller Lp50. Den ene er enkeltskudds og 50'en er 5 skudds.

 

Kommer til å skyte luftprogrammet til Nsf, MEN vil også bruke den på hytta etc på litt mer provisoriske blinker. Ser da mer nytten og fun-faktoren i en 5 skuddspistol. Men vil valget av en 5 skudds eksludere meg fra et vanlig nsf 60 skuddsstevne?

Link to comment
Share on other sites

Mulig at jeg tar feil, men tror fem skudderene kommer med enkeltskuddsadapter, i tillegg er det såvidt jeg vet også NSF programmer som gir deg mulighet til å benytte fem skuddskapasiteten (når noen fler enn trønderene begynner å arrangerer stevner i klassen)....

 

Jeg hadde engang en Feinwerkbau C55 (eller noe slikt) og den var relativt morsom å skyte med, både formelle øvelser og til hytteplinking.

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp kjøpt en LP 50 som en av mange i Trøndelag. Den ekskluderer deg ikke fra Luft 60/40 eller Sprint luft i NSF. Det eneste du trenger å gjøre er å kjøpe et enskudds magasin i tillegg (2-300 kroner).

 

I tillegg kan du skyte Standard luft som nå approberes på nesten alle luftstevner hos oss.

 

Etterhvert kommer også fallfigurer lik det du ser hos skiskytterne. Kjøp en slik en på XXL (799 kr) og du kan ha det meget gøy på hytta. Med to slike er det kjempefint å arrangere konkurranser etter cup-prinsippet.

 

Når det er like før du skal ta ditt første EM i luft, er det mulig at du vil kjøpe en LP 10.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si meg enig med de andre i at det er Lp 50 som er veien å gå. Jeg å broren min kjøpte nettopp en hver å er godt fornøyd.

Kjempevåpen når det gjelder trening med tanke på felt å flere av baneprogrammene Hvis du har ei vendeskive.

Jeg tror også at luft standar kommer til å ta over litt for vanlig luft.

Link to comment
Share on other sites

Takker for raske og oppløftende svar. Da må jeg bare spare litt til så blir gliset bredt tenker jeg :D

 

Et annet alternativ du har er :

 

Feinwerkbau C55, er det solgt mange av og sikkert mulig å finne brukt :wink:

 

Den er CO2, men det er ingen bakdel, heller det motsatte.

 

Feinwerkbau`s kvalitet på luftvåpen er i verdensklasse, så ikke se deg blind på Steyr :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...