Jump to content

Haglekupp? Bra tilbud på o/u-hagle? Tips ønskes


-=JaktLyst=-

Recommended Posts

O vise forum :)

 

Jeg har en kjøpetillatelse på ny O/U hagle. Har venta i det lengste på at rette tilbudet skulle dukke opp, men akk ;)

 

Prisklasse er rundt 10000. men kan strekke meg litt. Hadde håpet at hagla skulle tåle steken hvis jeg fikk smaken på leirdueskyting også.

 

Men jeg ønsker meg ikke en hagle som veier 3,6kg, heller vil jeg ha en som veier 3,0kg.

 

Hadde tenkt å slå til på Rizzinitilbudet som xxl hadde i høst, men når jeg fikk tillatelsen til kjøp så hadde prisen gått opp 1000 kr (og den tusenlappen blir plutselig veldig sur å betale da...).

 

Håper noen har tips til kvalitetshagler på tilbud. Har tenkt Beretta, Franchi, Rizzini og SKB, men er åpen for innspill. (Ja jeg er klar over at Star er mye hagle for penga ;) )

 

Holstad våpen har to brukte SKB'er men jeg tror de veier 3,6kg og det blir for mye for mine tre(!) prolapser :x .

 

Winge våpen har reklamert med at de skal komme med supertilbud på Beretta Silver Pidgeon i en evighet nå.... :roll:

 

Og de fleste andre sjapper reklamerer med at jeg kan ringe for tilbud, men jeg er ikke helt skrudd sammen slik :oops:

 

 

endret: 0 er ikke alltid bare en 0

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det begynner å dra seg til litt her selv om jeg har fått et halvt års forlengelse av kjøpstillatelsen.

 

Håper noen med kunnskap og erfaring kan gi meg en liten vurdering av funksjon, følelse og kvalitet på disse haglene.

 

Har funnet en fin pris på en Beretta white Onyx. Denne er meget aktuell selv om den er litt over det prisnivået jeg hadde satt for meg selv.

 

Lurer samtidig på Franchi S og SB som skal være produsert av Beretta. Er disse noe mindreverdige på noen måte i forhold til Onyxen? Mere lettmetall? Tåler færre skudd på leirduebanen?

 

Lurer også på en Lincoln Premier Luxus med justerbar kolbe. Jeg har en plan om å skyte endel med hagla på leirduebanen før jeg får den tilpasset og tenkte at justerbar kolbe kunne være en god ide i så måte.

Kjenner lite til Lincoln men den er produsert av FAIR i Italia og det kan være et kvalitetstegn?

 

Det hadde vært kjekt med noen innspill her da penga brenner i lomma, og leirduebanene sikkert åpner snart :D

Link to comment
Share on other sites

Winge våpen har reklamert med at de skal komme med supertilbud på Beretta Silver Pidgeon i en evighet nå.... :roll:

 

Og de fleste andre sjapper reklamerer med at jeg kan ringe for tilbud, men jeg er ikke helt skrudd sammen slik :oops:

Jeg er heller ikke skrudd sammen for å ringe å "mase"på folk... Men ring til Winge du, der har ihvertfall jeg bare truffet hyggelige mennesker. Det er nesten så du ikke får de til å legge på røret når du egentlig er ferdig med å prate med dem... :lol:

 

Lurer også på en Lincoln Premier Luxus med justerbar kolbe. Jeg har en plan om å skyte endel med hagla på leirduebanen før jeg får den tilpasset og tenkte at justerbar kolbe kunne være en god ide i så måte.

Kjenner lite til Lincoln men den er produsert av FAIR i Italia og det kan være et kvalitetstegn?

Altså... Beretta, Franchi og SKB er kvalitet. Det er vel et relativt kjent faktum.

Når det gjelder Lincoln så har jeg en sånn selv, da Premier C fast kolbe i 12/89. Samboeren fikk sin Lincoln i hus igår. Disse er det stålkasse i, så mye leirdueskyting er ikke noe problem. Var nettopp derfor jeg valgte denne i den prisklassen. Min har blitt brukt mest på bane, og en del på jakt. Jeg er kjempefonøyd, selv om jeg bare har hatt den i ett år. Men jeg har to jaktkamerater som har hatt sine i hhv 3 år og 4 år, og begge er veldig fornøyd. :wink:

 

Så ta en tlf til Winge, jeg vet det holder på med nye priser nå etter våpenmessen i Tyskland(?). Velger du Licoln blir nok ikke misfornøyd. :)

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Se nærmere på Exxo Lux haglen til Jakt og Friluft, har hatt denne i snart 2 år, fantastisk hagle, hendig, kort og lett samt at den sitter fantastisk godt (til meg). I tilleg er den bra å se på og havner omtrent på budsjettet ditt på 10lapper.

 

Husker ikke helt hvor den var testet men den har veldig gode test resultater (som var grunnen til at jeg kjøpte min i sin tid).

 

Jeg angrer ikke og ville ikke byttet den mot noen andre hagler i samme pris leiet (av de jeg har prøvd).

Link to comment
Share on other sites

Kjempeflott innspill :D det er sånt som er morro å høre.

 

Tar gjerne i mot positive/negative kommentarer på justerbar kolbe også.

 

Espen

 

Hei justerbar kolbe er et must :wink: jeg vil vel våge å si at de fleste jakthagler har en for lav kolbe med for mye fall som ikke egner seg til å skyte med, så for å få en kolbe som passer er den justerbare å anbefale i hvert fall for en nybegynner som kanskje forandrer litt på skytestilen etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei,

 

Jeg ser at du er på utkikk etter et bra tiolbud på en O/U hagle, Da Villmarksmessen er i full gang har vi to fine utgaver på tilbud. Vi har en økonomimodell fra Purdey i O/U Med standard gravering og en normal plankebit. siden det er messetider skal du få med enkel avtrekker. Bestilling før søndag kl 1800 så er der den din for 700.000 NOK

 

HVis du skal ha en vanlig hagle så har jeg også tilbud på en Boss & Co, sef med Boss & Co's velkjente enkelavtrekker. oppgradert treverk og large scroll gravyre, og Boss & Co i gullinnlegg. Den er din før søndag kl 1800 for 850.000NOK

 

MVH

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

O vise forum :)

 

Jeg har en kjøpetillatelse på ny O/U hagle. Har venta i det lengste på at rette tilbudet skulle dukke opp, men akk ;)

 

Prisklasse er rundt 100000. men kan strekke meg litt. Hadde håpet at hagla skulle tåle steken hvis jeg fikk smaken på leirdueskyting også.

 

 

En 0 for mye her eller?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...