Jump to content

Bsa kikkerter


Glock34

Recommended Posts

Billig skiit, styr unna! Jeg ville satset på en Zeiss 2,5-10x56 med rødpunkt og laseravstandsmåler på salongen! Det er det eneste som holder!

 

Neida, jeg har en håndkikkert fra BSA, den fungerer ihvertfall fint såvidt meg bekjent. God kvalitet og ikke skranglete i det hele tatt. Kan ikke tenke meg at tilsvarende kvalitet på en riflekikkert ikke skal holde på en salong.

Link to comment
Share on other sites

BSA er heilt kurrante kikkertsikter til salong/luftgever. Prisen ligger på fra ca 340,- og oppover til ca 800,- Forskjellen på dei er ikkje mest optikken, men om du skal ha forstørring eller ikkje og lysåpninga. BSA kunne nok fort skapt problemer på eit skarpare kal med større rekyl, men siktet tåler fint "smellet" fra en 22kal ;) Du kan fint nytte alluminium montasje som ligger på rundt 300-400,-.

Link to comment
Share on other sites

Fikk en BSA Catseye for en tid til bake, tenkte jeg skulle teste den og skrudde møkka på en 30-06. Fikk skutt inn børsa men det var det, gikk ikke mange skudda før ting begynte å skje, skrudde en vei mens treffpunktet gikk motsatt vei, vet ikke hva det var men tror kanskje retiklet løsnet. Men for all del, kanskje det går bra på en 22.

Link to comment
Share on other sites

Har 2 bsa kikkerter,et catseye red dot og et deerhunter,de står montert på hver sin marlin rifle cal 444 og 44 mag.De har tålt mer juling enn de andre og dyrere kikkertene som satt på disse våpna tidligere.Aldri hatt noe tull med dem og synes ikke jeg ser noe bedre med sikter som koster 3-4 ganger mer.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...