Jump to content

Storfornøyd med Blaser?


skinner

Recommended Posts

143nh4x.jpg

Storfornøyd? Vet ikke ennå, foreløpig har jeg kun pusset de to nyanskaffelsene. En LRS2 i 6,5x55 og en Offroad i 7mm Remington Magnum. Begge har fått Zeiss 3-12x56 med lys og kompensator. En av de får i tillegg en 6-24x56, blir vel etter all sannsynlighet "sniperen" det? LRS'en er et tungt dråg av en børse, 4.8kg pluss kikkerten, blir vel ikke akkurat den som blir dratt med i bratte vestlandslier på hjortejakt. Da er Offroaden noe helt annet, lett og fin med perfekt balanse. Gleder meg til å prøve, førsteinntrykket er egentlig veldig bra. Sjøl om jeg har unngått disse Blaserne siden de kom. Men, siste tvileren er tydligvis ikke født ennå. Men nå var det ingen vei utenom, bare måtte ha de. Det som lokker er løpsbyttesystemet, kan tynne ut i rekkene i våpenskapet, der har det stått altfor mye som ikke har blitt brukt. Kommer tilbake etter prøveskyting.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da er trådtittelen endret. Trodde jeg hadde lagt den inn under den allerede eksisterende Storfornøyde tråden, med det var feil. Var vel lykkerusen over at jeg fikk til å legge inn bilder som gjorde at korrekturen sviktet. Og, ikke vunnet i lotto eller arvet. Fjernet en rad (omtrent) fra det da velfylt våpenskapet. Nå er det adskillig tynnere i rekkene, trøsten får være at en del personer rundt om i kongeriket har fått seg noen strøkne våpen, meget BILLIG.

Link to comment
Share on other sites

He he :lol: , burde vel hatt det ja. Gjorde to greie kjøp, LRS'en kjøpt brukt fra en her på forumet, strøken rifle med mindre enn 200 skudd. Offroaden kjøpt ny fra våpenhandler i nærområdet, faktisk billigere enn jeg har sett den andre steder fra. Så da var det bare å slå til. Hadde vært på leit etter en LRS2 i en tid, to dager etter at jeg hadde kjøpt Offroaden datt det ned en mail fra han som hadde LRS'en. Og da var det til å hive ut på spottmarkedet et par rifler til. Dårlige tider for salg nå, havner på litt under halv pris av ny for strøkne våpen. Så nå får jeg bare håpe at jeg blir fornøyd med disse to.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...