noddis Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 Heisann! Jeg har fått tak i en hammerli 208 international. Pistolen er fra ca. 1987. Den er kun prøveskutt ca 20 skudd og dernest oljet inn og pakket ned. Jeg er helt ny med pistolskyting og lurer da på om dette kan være en grei pistol for en nybegynner? Noen der ute som har erfaring med en sånn? Når en pistol har ligget nedoljet i ca 20 år er det bare å pusse rent og begynne å smelle i vei eller??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woff Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 Ja, dette er en fin pistol for en nybegynner. Denne kan du som du selv sier bare pusse og skyte med! (Sjekk selvsagt at det ikke er noe i løpet!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flashman Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 Ikke hør på Woff, det er ikke noe å ha, send den til meg så skal jeg destruere den gjennom bruk.... Av en eller annen grunn er jeg skikkelig svak for de gamle Hammerliene... Kanskje fordi de ikke ser ut som noe Han Solo kunne ha brukt i Star Wars... Jeg ville ihvertfall ikke vært spesielt redd for å kjøpe den. Bilde til glede og nytte... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MM Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 Kanskje fordi de ikke ser ut som noe Han Solo kunne ha brukt i Star Wars... Han Solo brukte en Mauser C96 med en dings på løpet som på et eller annet forunderlig vis gjorde den om til en LASER pistol. Tilbake til topic. Hammerli 208 er en kvalitets pistol av ypperste klasse, og var den gangen den ble produsert dyrere en Walther GSP. Jeg kunne faktisk tenke meg en 208 selv også, men har allerede en annen .22 pistol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoodrobin Posted March 10, 2009 Share Posted March 10, 2009 Hvis en skulle remse opp alle mesterskap som er vinnet med en Hammerli 208, hadde en fort blitt moderet pga lengden på innlegget Løp og kjøp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
noddis Posted March 11, 2009 Author Share Posted March 11, 2009 Dette høres jo kjempefint ut. Da er det bare å glede seg vilt til man får pistolen i hus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torf Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Erich Buljung fra USA har fortsatt verdensrekorden i standardpistol med 584 poeng. Rekorden ble satt i 1983 med en Hammerli 208.. Ragnar Skanåker brukte også 208. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts