Jump to content

Hva er forskjell på prisklasser i ipsc standard?


OskarJ

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg er nybegynner og har ikke så veldig god peiling på hva man får for pengene.

Hva er forskjell på en cz til 6000-7000 og en sti/svi til 15000-20000 kr?

Jeg kan tenke meg at grepet er litt forskjellig, men bortsett fra det?

 

Er det forskjell på avtrekk? Presisjon? Siktemidler? Vekt? Annet?

 

Er det vanlig med/Anbefales fiberoptisk sikte i ipsc standard? fks http://www.novaksights.com/novak_fiber_optic_sights.htm eller lignende?

 

Mvh en som snart skal på handletur... Takk for alle tips!

Link to comment
Share on other sites

Grep, ergonomi og vekt varierer veldig mellom de forskjellige plattformene og modellene, der er det smaken som avgjør. Når det gjelder avtrekk, presisjon og slitestyrke kan du (grovt sett) forvente å få det du betaler for.

Det beste er å prøve så mange våpen som mulig på banen og lytte til erfaringene til eieren, men prøv å skille mellom viten og religion.

En del (ganske mange av oss faktisk) har et litt subjektivt forhold til våpen, og liker man 1911-plattformen er det andre ofte bare dritt. Personlig er jeg en CZ-fan som avskyr 1911 såpass at jeg heller ville betalt mer for et dårligere våpen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Grep, ergonomi og vekt varierer veldig mellom de forskjellige plattformene og modellene, der er det smaken som avgjør. Når det gjelder avtrekk, presisjon og slitestyrke kan du (grovt sett) forvente å få det du betaler for.

Det beste er å prøve så mange våpen som mulig på banen og lytte til erfaringene til eieren, men prøv å skille mellom viten og religion.

En del (ganske mange av oss faktisk) har et litt subjektivt forhold til våpen, og liker man 1911-plattformen er det andre ofte bare dritt. Personlig er jeg en CZ-fan som avskyr 1911 såpass at jeg heller ville betalt mer for et dårligere våpen :lol:

 

Tosk!......1911 er det eneste som gjelder ;)

Link to comment
Share on other sites