Jump to content

Rekyldemper til Pardini GT9


Woff

Recommended Posts

:?: Er det noen av dere som har prøvd rekyldemperen som selges til Pardini?

Karlslunde Sport har denne 61. Rekyldæmper PC9 + GT9 590,00 i prislista.

Nå er det vel knapt nok merkbar rekyl i Pardinien...... 8) Men det var da ikke så dyr sak?

 

Du kom meg i forkjøpet, Woff.

Lurer også på den.

Må en lade svakere for å bruke en sånn?

Link to comment
Share on other sites

Fikk denne mail i fra Pardini:

 

Hallo Mr.XXXXX

 

The shock absorber will improve the bolt deceleration and you will have a better feeling in your hand and lower recoil.

You can contact Borselars for further details or orders.

 

Thank you and best regards

Alberto Trincia

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Den gir litt mindre snert i rekylen og ørlite grann mindre oppslag, er definitivt merkbart i min .40s&w.

Jeg skyter 2 hundredeler raskere splitter på kort hold med demperen montert, ikke noe å bry seg med, i alle fall ikke til feltskyting. Har ikke prøvd den i 9mm.

Tanken da jeg kjøpte den var at den kanskje kunne være positiv for slitasjen på pistolen også.

 

MEN: Den har forårsaket en del funksjoneringsfeil for meg. Metallet i demperen er ganske mykt og den stukes der sleiden tar i og komprimerer den innebygde fjæra. Etter ca 4-5000 skudd begynte jeg å få feilfunksjoneringer av ymse slag, etterhvert opp mot en feil pr 150 skudd. Disse forsvant med en gang jeg byttet tilbake til den originale rekylfjærstanga.

Sendte demperen tilbake til Børselars. De hadde ikke sett eller hørt om noe lignende før og jeg fikk en ny. Samme skjedde, 4-5000 skudd, demperen er godt stuket og feilfunksjoneringene har kommet tilbake. Går i posten til Børselars en av dagene, får se hva de sier.

Mulig den holder bedre i en 9mm, er jo forskjell på 175 og 120 i faktor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...