Jump to content

Hvem lager Aristocrate sikteskinner?


Tomerik

Recommended Posts

Bestill rett fra Aristocrat. De har ikke noe nett-handel, men et par mailer så er det iorden (som å sende visa nummeret delt på et par mailer).

Aristokrat har ingen bekymringer med å sende til Norge, De selger "metalic optical parts" :D ... ikke våpendeler.

Inkl. frakt og moms sparer du uansett en god tusenlapp.

 

Det å få ting fra tyskland til Norge kan være værre enn fra USA iblant... masse særinger som ikke vil selge sikter løst hvis de ikke får monteringsjobben eller kjempe avgift for å sende ut av EU

Link to comment
Share on other sites

Du har TS-6-T som er et tri-set sikte beregnet på PPC, så har du BD-6 som og er beregnet på PPC men på denne har du tre høydeinstillinger på kornet i steden for bak. Hvis våpenet kun skal brukes til felt kan du gå for ASR-6, den har kun et vanligt justerbart baksikte uten tri-set mulighet.

 

Hvilket løp skal du bruke forresten?

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen ulempe å bruke PPC siktene til felt, eg bruker samme revolveren til både PPC og felt. Du bare justerer inn trinn 1 på siktet til senter på 25m og ikke bryr deg om de to andre trinnene.

 

Ang. løp så kan eg anbefale deg Lothar Walther løpene som Børselars har.

 

Nå vet ikkje eg om du foretrekker en lett eller tung felt-revolver men du har muligheter til å bygge både lett og tung dersom du velger Lothar/Aristocrat.

 

Går du for en lett revolver kan du få sidene på løpet fresa ned så putter du en TS-6 i aluminium på toppen.

 

Vil du ha en tung sak (slik som min) bør du beholde løpet slik det er (1") og sette på en skinne i stål, du kan og motere en underlug i tillegg for enda mer vekt.

Link to comment
Share on other sites

Aristocrat lager til de fleste våpen.. Her er bilde av min med beverhale...

 

IMG_4228.JPG

 

Jobb. Fresing av løp og montere skinne Sarpsborg Våpen. 69150314

Beverhale og avtreksjobb Noren. 33465156

Har også lyst på Full underlugg men vekten nå er på grensepunktet for meg i felt i en håndsskyting.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har jeg bruk for modellen med slik 3-stegs justering for forskjellige avstander?

 

Neida, det er ikke nødvendig.

...men skulle du få lyst til å prøve deg på PPC, har du jo våpenet klart. Velg i så fall siktet med tri-step justeringen på baksiktet, og les bruksanvisningen først :D En del har brent seg på det når det skal skytes inn for første gang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...