Jump to content

Storforlangende Elghund


Tron

Recommended Posts

Min fire år gamle NEG, Elgar, har klikka helt når det gjelder spising, han nekter å spise av skålen sin!

 

Vi har lagt merke til at han over tid har vært særdeles lite interessert ved matfatet, men tenkt at det kan ha sammenheng med litt lite aktivitet eller at han reagerer på mors graviditet. Men her om dagen fikk han litt middagsrester av mor, på tallerken. Det gikk rett ned i hundreogti. Så kom hun på å helle tørrforet over på tallerkenen, det gikk også ned på høykant. Siste dagene har han fått kun tørrfor, en solid porsjon hver dag, på tallerken. Alt borte på et lite blunk. Prøver vi å gi det i matskålen er det full sultestreik igjen. Virker som han er redd skåla.

 

Noen andre som har vært borte i noe så rart?? Han har to rustfrie skåler i et stativ, han drikker av vannskåla, men nekter altså å røre matskåla. Hva blir det neste, sølvtallerken? :shock:

 

Tron

Link to comment
Share on other sites

Nei, har ikke det. Har tenkt på om han har fått maten i glovarm skål, rett fra oppvaskkummen eller om jeg har latt noe mat stå lenge og bli sur, men kan ikke huske å ha syndet på dette heller. Mulig jeg må prøve en ny skål, plastskål kanskje.

 

tron

Link to comment
Share on other sites

Det er, etter litt eksperimentering, ingen tvil om at du har rett Morten, porselen er tingen. I går var det tørrfor i Lasagneformen (ildfast, ligner jo litt på porselen), med litt rester etter nevnte rett, og alt var borte på tre minutter.

 

Har finsjekket tennene og han har ikke vondt, reagerer i hvert fall ikke på at jeg pirker i tennene hans. Tørrfisk gikk ned på høykant også. Må vel lete etter en porselenskopp...

 

Tron

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...