Jump to content

Jaktfeltstevne i Vang 22/02


HyprJinta

Recommended Posts

Minner om jaktfeltstevnet til Vang JFF søndag 22. februar.

 

Stevnet arrangeres på Gåsbu Jaktskytebane - ved Gåsbu (Gåsbu er skiltet fra Hamar osv).

 

Påmelding fra 10 til 12 (i hvertfall - skrevet til kl 13 ett eller annet sted)...

 

 

For de som har vært på stevnet før, så går runden over samme løypa, men motsatt vei. Noen kjente figurer fra stevnet vi har hatt, og noen nye/omrokkeringer.

Tror dette blir bra, og håper mange har mulighet til å komme. Pleier å være et vel gjennomført stevne :-)

 

Spørsmål? Finn tlf.nr. i terminlista, eller send meg en PM så skal jeg formidle! =)

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

@Hyperjinta, det stevnet deres er bra det, har vert der flere ganger. Men pga en reise tidlig mandag morgen velger jeg Ås denne gangen gr. litt tidspress. Lykke til med et fint stevne. :D

Link to comment
Share on other sites

Blir litt for envher smak ;-)

Vi har hatt noen faste:

Tiur sittende 118 meter

Sittende kråke sittende 75 meter

Ravn sittende 110 meter

Rype stående 55 meter

...Også et par til da..

Avstander er sånn cirka som jeg husker dem :-)

 

Dere får vinke til det distré rødhåra vesnet i sekretariatet da :-D

Link to comment
Share on other sites

Junior lurer på om det er mulig å skyte løypa med .22? Han har så lyst til å prøve seg på jaktfelt, men min 6,5 er i største laget for ham. Er det noen ekstra skive på langholdet, og hva er avstanden på denne i såfall? ( det var snakk om noe slikt i en annen tråd her tidligere)

Link to comment
Share on other sites

Junior lurer på om det er mulig å skyte løypa med .22? Han har så lyst til å prøve seg på jaktfelt, men min 6,5 er i største laget for ham. Er det noen ekstra skive på langholdet, og hva er avstanden på denne i såfall? ( det var snakk om noe slikt i en annen tråd her tidligere)

Det blir satt opp en figur på litt kortere hold på langholdet. Figur og avstand vet jeg ikke - men blir langt innenfor .22-mål :-) Resten av løypa går som vanlig.

Link to comment
Share on other sites

Siden dette stevnet avstedkommer i mitt nye nabolag og i regi av foreningen jeg er med i, så burde jeg ha vært med. Har skutt mye stevner i mitt liv, men aldri jaktfelt. Men seff... jobbehelg :( . ja, ja, jeg kan jo i det minste klage på støyen :wink: .

 

Lykke til alle sammen :D !

Link to comment
Share on other sites

Siden dette stevnet avstedkommer i mitt nye nabolag og i regi av foreningen jeg er med i, så burde jeg ha vært med. Har skutt mye stevner i mitt liv, men aldri jaktfelt. Men seff... jobbehelg :( . ja, ja, jeg kan jo i det minste klage på støyen :wink: .

 

Lykke til alle sammen :D !

Blir nok fler muligheter, i hvertfall på internstever. Regner med du har fått medlemsblad med terminliste?

 

Klage på støyen ja! Er du av dem? ;P

Link to comment
Share on other sites

Klage på støyen ja! Er du av dem? ;P

 

Ikke når jeg er på banen og skyter selv 8) ... Nei, jeg er definitivt ikke en av dem (Bare spør Trond L.) . Jeg har tvert imot endelig fått oppfylt drømmen om å bo i umiddelbar nærhet av en skytebane :D . Jeg gleder meg faktisk til våren og lyden av aktivitet.

Link to comment
Share on other sites

Klage på støyen ja! Er du av dem? ;P

 

Ikke når jeg er på banen og skyter selv 8) ... Nei, jeg er definitivt ikke en av dem (Bare spør Trond L.) . Jeg har tvert imot endelig fått oppfylt drømmen om å bo i umiddelbar nærhet av en skytebane :D . Jeg gleder meg faktisk til våren og lyden av aktivitet.

Høres bra ut!

Og nå blir det heldigvis ny bane :-D

Link to comment
Share on other sites

Brukbart fornøyd med resultatet i dag. Mistet ett innertreff på rypa, irriterer meg enda. Trådkorset lå dønn i ro på streken mellom yttertreff/bom, og pang sa det, kula kløvde streken...faen! Tror saueren tok rekord i lengst "hylsekast".

Ellers var det jo endel tåke da, men trur laget vårt var en av de heldigere. Merkbart med tåke på første og de to siste holdene, men ikke verre enn det gikk !

 

Nok et bra arrangert stevne av Vang !

Link to comment
Share on other sites

Ja da er stevnet gjort ,Var dårlig med sikt med mye tåke. Bynte med tiuren så nesten ikke figuren men ble da fullt.

Siste hola var det og veldig vanskelig sikt, På reven så jeg ikke ringer ble bare og senterere best mulig. Men flaksen på min side i dag 150p og 3 innertreff på skillefig. :P Så da er det bare og vente på stange og prøve NM neste helg

BRA STEVNE TIL ARANSJØRER I VANG

MVH Hans petter

Link to comment
Share on other sites

Må si tusen takk for gode tilbakemeldinger for stevnet.

Det er moro å arrangere når folk er fornøyde.

 

Dessverre kom den dumme tåka, og tror nok at det ble den rette måten å gjøre det på å kutte ut det ene holde. Beklagelig vis ble det bare 25 skudd.

Forøvrig mye imponerende skyting. Det var mange 'ringrever' som slet litt =)

Skal få lagt ut resultatene snart :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...