Jump to content

Ny stokk til remington 700


Langlo

Recommended Posts

Hei! Jeg skal ha meg en ny stokk til en remington 700 sps med hengslet underbeslag. Jeg ser på flere fabrikater - og har ennå ikke bestemt meg for type.

 

1.Jeg vet jeg liker strake stokker (lite fall) som primært er laget for kikkertsikte.

2. Den må være såpass hard at den tåler å montere tofot uten at den får forkjeftet ti å berøre pipa.

3. Den må ha en ferdig bedding.

 

Når jeg er inne på f.eks Hogue sine produkter, ser jeg at det der tilbys pilar-bedding og full beddeblokk. Beddeblokk ser betraktelig dyrere ut.

 

Mine spørsål er følgende:

A Har jeg noe å hente presisjonsmessig eller på annet vis ved å velge beddeblokk fremfor pilarbedding?

B Er det noen som vil anbefale stokk som de selv har prøvd?

C I modell utvalget til Midway står ikke SPS, men BDL. Kan jeg gå ut ifra at sps og bdl er det samme når det angår stokker? (Ja hvis begge har hengslet underbeslag)

 

Formålet med denne rifla (308 winchester): Skal kappe løpet, ha på lyddemper kose meg med prikkskyting og postering på elg og rådyr. Vekten kan godt være mellomtung - men ikke latterlig tung. Ellers tenkte jeg å gå til innkjøp av nytt løp om ikke det fabrikknye løpet innfrir.

 

På forhånd takk for fakta, meninger og oppfatninger

 

Med vennlig hilsen Langlo

Link to comment
Share on other sites

HS Precision.

 

Vet ikke om de akkurat fant opp alu-beddeblokken, men de slo seg ihvertfall opp på dem. Dønn stive, ferdig beddet, lite fall. Mellomtunge. Søsteren min har en sånn stokk på en Nordbotten Rem700 og er superfornøyd.

 

Hogue kjøper jeg aldri igjen. (Hadde en på en 10/22 og den var ubrukelig myk. Greit nok at det var modellen uten beddeblokk, men det går pokker ikke an å markedsføre så myke stokker til bull-barrel 10/22 - som har blytungt løp, alu-låskasse og elendig innfesting og som dermed trenger støtte til løpet i forskjeftet.)

Link to comment
Share on other sites

HS precision kan jeg anbefale. Jeg har en slik stokk på " bane børsa " mi en Remingtion 700 i 308W. Bygget av Hansen i 92 og senere pipet om av Gujord. Stokken er meget god å skyte med

Link to comment
Share on other sites

Hogue kjøper jeg aldri igjen. (Hadde en på en 10/22 og den var ubrukelig myk. Greit nok at det var modellen uten beddeblokk, men det går pokker ikke an å markedsføre så myke stokker til bull-barrel 10/22 - som har blytungt løp, alu-låskasse og elendig innfesting og som dermed trenger støtte til løpet i forskjeftet.)

 

Støtter denne.

Fikk en Hogue med en Howa varmint, kan ikke forstå at det er mulig å lage en så myk stokk. :evil:

Den søylebedda versjonen kommer borti løpet om du bruker to-fot og beveger litt på rifla. Den med aluramme er nok litt stivere.

Kjøpte Bell and Carlson til Howa'n, og har HS Precision på en remington.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser også etter ny stokk til en 700. Det som jeg ønsker er en taktisk stokk som er lettest mulig. Derfor lurer jeg på om noen vet om et side hvor det opplyses om vekten på H-S og B&C stokker?

 

Eventuelt er det noen som vet hvilken taktisk stokk med "fulle" justeringsmuligheter som er lettest?

 

Mads

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha lett litt selv kom jeg over http://www.stockysstocks.com/servlet/StoreFront hvor det nevnes vekten på noen stokker.

 

Enkel B&C stokk med alu beddeblokk (B&C 2958) 2,25 lbs = ca 1 kg

B&C A2 2092 med alu beddeblokk (B&C 2092) 3lbs = 1,4 kg

H&S Med full justering (H-S PST093) 3,3 lbs = 1,5 kg De skriver at dette er den letteste stokken med full justering)

 

Da blir gjerne en KKC stokk et lett og godt alternativ ettersom de sier på nettsidene sine at den ikke veier mer enn 1130 g.

 

Mads

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...