Jump to content

Laveste picatinnyskinne til Rem700?


Roe

Recommended Posts

Artig du spør...

 

Fikk denne tidligere denne uka. Om den er den laveste vet jeg ikke, men den er lett - og billig(drøyt 200 kr). Skal ha den på min 6mmXC. Har noen Millet Tactical ringer som skal benyttes.

 

Handlet fra Midway. Tok en liten uke fra bestilling til levering.

 

Weaver multislot tactical:

highresimage.jpg

Link to comment
Share on other sites

6XC ? Arti, har tenkt endel på samme patron. Potent skytterlagsammo m lite rekyl frister.

Så du annonserte etter flere Rem700 kasser Peter, tør jeg spørre om planene?

 

Har en stund sysslet med planer om en 6XC til langhold og bukkejakt samt en kort .338-08/Federal til elgen med bikkja. Derav min leten etter korte remingtonkasser. Slik jeg ser det, er en LTR med et .338 Federal løp nær perfekt til formålet. Gjør rifla passe lett med en stokk som er god å skyte med. Foreløpig ligger Federalen "på is" i påvente av at XCen blir ferdig.

 

Hva gjelder XC, kjøpte jeg like godt en splitter ny VS SF II i .22-250 (noen som ønsker et fint .22-250-løp?). Har i felleskap med Hans Kristian Wear kommet fram til noe som kan bli en spennende greie på denne rifla. Landslagsgutta har skutt en del med XCen og det er løp fra dette miljøet som skal inn i rifla. HK skal gjøre jobben med løp mv.

 

Blir å bruke rifla som den er, med nevnte Weaverskinne og Millet ringer. Har en Bushnell 4200 6-24x50 Tactical som skal på toppen. Avtrekket skal forsøkes justert ned til rundt halvkiloen. Bør gå bra med X Mark Pro..?

 

Hylser, dier mv. ordner HK for meg. Regner med rifla er klar i løpet av februar, Benk og skivestativ er klart på 500m på banen hjemme.

 

Ble mye OT i tråden din her, men siden du spurte og jeg har diaré :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tror Leupold sine skinner er de laveste. Den med 2 spor fremme og to bak, som er nevnt over, mener jeg er å få med 15 moa helling, og den vanlige picatinny skinna er 20moa. J&F skaffer disse. Har selv en Badger skinne med 20moa, og med de laveste Leupold MK4 ringene ligger Zeiss 3-12x56'en helt klista ned på løpet, kun et par mm klaring. Med PM2'en med 56mm objektiv, og de laveste Seekins ringene er det ca 3mm klaring mellom løp og kikkert. Dette er på en Rem 700 SA med middels tung pipe, så med de tyngste profilene vil det bli trangt.

 

Ser også at med noen kikkerter blir det trangt mellom undersiden av justeringstårnene og skinna. Med en Zeiss 6-24x56 kan en ikke bruke MK4 ringene, og med de lave Seekins ringene har jeg ca 2mm klaring til skinna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...