Jump to content

Lyddemper på denne rifla, går det??


Hjortefant

Recommended Posts

Kan jeg ha på en her???

normal_DSC00164.JPG

Skruene fra de åpene siktene....

normal_DSC00163.JPG

Den fremste er ca 3,5mm gjengeparti, hvorav ca 2,5mm går inn i løpet....

normal_DSC00162.JPG

her er skruen.....

 

Så spm mitt er; Vil hullene av disse skruene bli et hinder kontra gjengepartiet på en lyddemper??

Løpet er ca 53 cm så det er ikke så mye å kappe av....

Fra løpsmunning til bakkant av fremste skrue---2,5 cm

Fra løpsmunning til bakkant av bakerste skrue--- 5,5cm

 

Visst jeg kapper av alt vil jeg jo komme helt i grenseland av det lovlige.....47,5 cm

 

Alle råd og tips mottas med takk....

Link to comment
Share on other sites

Hva er ytre diameter på pipen der fremme, og kaliberet på børsa?

 

P.s Så lenge en ikke legger brystingen (annleggsflaten) i ett av skru hullene, er dette normalt overhode ikke noe problem for gjengene. En kan også vurdere å få flyttet det åpne siktet litt bakover, slik at man kan beholde med frontmontert demper. Eventuelt flytte siktet og plugge de nye hullene med blindesruer for montasje av teleskopdemper. Om man vil beholde muligheten til å sette på igjen frontsiktet (kan jo være greit).

Link to comment
Share on other sites

Ytre diameter er ca 15mm, og kaliberet er en 3006.

 

Åpne sikter trenger jeg forsåvidt ikke, har brukt rifla i 13 år og har enda ikke vurdert å bruke de.

De åpne siktene er forresten demontert så det er bare skruene som sitter igjen.

Jeg håper bare at disse hullene ikke vil komme i konflikt med gjengene til lyddemperen.

Det vil jo muligens bli et lite hull uten gjenger der de er, eller kan man ta i noe fyllmasse før gjening slik at det blir et helt og komplett gjengeparti??

 

Takk for svar Vingemutteren.

Link to comment
Share on other sites

du får litt liten brystningsflate om du bruker 14x1, men det bør være mulig. 13x1 er også en mulighet.

jeg ville latt det fremre skruehullet forsvinne i gjengeavslutningen før brystningsflaten, men du kan jo ta det opp med børsemakeren som skal gjøre jobben.

det blir ikke en optimal løsning med så lite gods, ,en det er ingen grunn til ate det ikke skulle være mulig.

så svaret er definitivt JA!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...