Jump to content

SW 686 og Aristocrat sikteskinne


barfoed

Recommended Posts

Det kan gå, faktisk så er Aristocrat-skinna frest litt opp i bakkant på undersiden for å kunne ta den lille høydeforskjellen mellom ramme og løp, som man finner på en del revolvere (størst på de med faste sikter som f.eks. mod. 10).

Husk bare at HELE frontsiktet må vekk, også foten må freses ned.

En i klubben min gjorde dette med en Taurus, og det ble veldig bra. Den flate toppen på orginalløpet passet helt gjamt i bredden med Aristocrat skinna.

Link to comment
Share on other sites

Nei! Som El Gringo sier skal den ikke festes i ramma. To skruer går ned i topprn av løpet, og det sitter skikkelig.

skinna kommer i både 6" og 5", med stål eller alu "kropp", med tri-step fron, tri-step bak eller uten tri-step. Den fås også for 1911'er, og kan sikkert tilpasses andre pistoler.

 

Her er linken rett til Aristocrat, ikke noe nett-shop men det går utmerket å handle direkte fra dem. Det står heller ikke noe om 5" skinner, men jeg vet de lager det.

Litt OT mens vi først er inne på Aristocrat. Ta en titt på deres Extractor Rod Safety Collar, det er en liten smart sak. Spesielt om driver å spikker på en PPC revolver ...ikke helt utenkelig år det gjelder tråstarter vel? :wink:

Vi kjenner vel alle til problemet med at en hylse glipper ut av stjerna slik at den må pirkes ut av tønna, kjipt når man prøver å ladeom på tid. Det problemet forsvinner nesten helt, dessuten har bussingen større flater enn orginalen. Så "gangen" i senter pinnen blir mye gjamnere.

 

Hvis man er ute etter et tri-step sikte for revolver med orginalløp, og ikke trenger full skinne. Finnes en variant fra Ralf Merkle i Tyskland (klikk på Produkte, så på Revolver zubehör, siktet er neders på siden). Det kan være nær umulig å få våpendeler fra Tyskland, men send en PM om det er akktuelt, vi har noen løsninger oppe i ermet.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

takk for linken. Skinna skrues altså kun i løpet. Det vil si at man altså eventuelt bare må frese av noe på toppen av ramma hvis det er nivå-forskjell mellom løp og ramme?

 

Nei! som jeg nevnte tidligere her, så er det allerede gjort i skinna, det er altså et lite "hulrom" i den bakre delen av skinna for å fange opp denne høyde forskjellen.

Link to comment
Share on other sites

...Litt OT mens vi først er inne på Aristocrat. Ta en titt på deres Extractor Rod Safety Collar, det er en liten smart sak. Spesielt om driver å spikker på en PPC revolver ...ikke helt utenkelig år det gjelder tråstarter vel? :wink:

 

Den blir nok mest brukt til felt men har klare ambisjoner om å få skutt litt PPC også. Tok kurset i fjor og det var gøy :D Har byttet fjærer og satt i en "stift" som gir trykkpunkt. Jeg har også montert en slik på revolveren http://www.brownells.com/aspx/NS/store/productdetail.aspx?p=24622&st=houge%20cylinder%20release&s=.

Link to comment
Share on other sites

Det finnest to utgaver av Aristocrat tri-set skinnene, den ene er tilpasset orginalløpet mens den andre er tilpasset 1" løp. Dette står det ingenting om på nettsidene deres men jeg har begge typene. Bare sørg for å fortelle hvilket løp den skal monteres på ved bestilling, men uansett må frontsiktet fjernes.

 

Her er et bilde av skinna til 1" løp:

 

normal_bull.jpg

 

 

Og her er skinna til orginal-løp:

 

normal_standard.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...