Jump to content

Ferskvannsfiske i Bergensområdet??


Odings

Recommended Posts

Og det er satans stort også, he, he... :mrgreen:

 

Nei frå spøk til revolver, så er det et bra fiskevann mot Fusa traktene trur eg, Skogseidvannet. Der har det iallefal blitt fiska stor fisk i mange år. Den er ikkje så lett å ta, men får du ein, så er den fin iallefall. Trur det er både ørret, og regnbueørret der.

Link to comment
Share on other sites

Røyene stammer ikke fra oppdrett, men de feter seg opp på foret som oppdrettsfisken ikke tar. Derfor den enorme størrelsen og det latterlige utseendet. Det blir ikke lengre godkjent Norgesrekorder fra dette vannet.

 

Det finne også storørret i vannet, men den er fåtallig (og delvis truet hvis jeg husker en artikkel korrekt).

 

Det er tilgang til båtutleie i vannet.

 

Ta ellers kontkat med Bergen sportsfiskere. De har både hytte ved vannet og båt i vannet. Sikkert noen som kan gi tips om gode fiskesteder.

 

For øvrig går det en kanal over i vann nr 2 som heter Henangervannet. Tror at det også er bra fiske i dette vannet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært i Skogseidvannet å prøvd meg på "bolerøya" :) . Vi var på sensommeren, men ble anbefalt våren som den beste tiden. Stemmer at fisken feiter seg opp på spillfor fra oppdrettsannlegget, men det er like gøy å få de for det. Kansje ikke beste matfisken, men det er opp til hver enkelt å avgjøre.

 

Legger ved et klipp fra fiske i Skogseidvannet:

 

http://www.youtube.com/watch?v=C7R7hD8kA6A

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Skogseid vatnet og vatna rundt, er gode ørret vann, og du får masse fin røye i skogseidvatnet, dersom du ikke sitter atmed fiskeanleggene med pellets på kroken!

 

I vinter havåret november - mars gjerne lengre, kommer an på vann temperatur.. er der godt røye fiske her.

 

Har sjøl tatt flotte røyer på over 2 kg som var nydelig matfisk.

 

se www.skogseidvatnet.no her kan du snart kjøpe fiskekort online og bestille båt.

 

Skitt fiske!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

I forbindelse med jobb farter jeg mye rundt i Nord-Hordaland (Lindås, Sotra, Fusa, Voss, osv), og har alltid fiskestangen med i bilen.

Stopper her og der for å svinge stangen, men har ikke hatt noe særlig hell.

Noen som har tips til et bra vann eller to?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...