Jump to content

M67 22lr; et slags prosjekt...


sjorgen

Recommended Posts

Har hatt alt for lite tid til å skyte det siste halvåret. Nesten litt tragisk, nesten sånn at jeg har glemt hvordan man gjør det. Var ute en tur i dag og testa litt. Lå på ca 85 meter og samla en 5-er serie innafor en 5-kroning. Ikke sykt bra, men det var kaldt, og jeg skalv.. 8)

 

Nuhvel. For ei stund tilbake fikk jeg kjøpt en litt røten stokk av en kar på forumet her, uten at jeg helt husker hvem det var. Tanken var å bygge noe moro/rart/tøft noe av den, med utgangspunkt i Mævvsern. I dag fikk jeg endelig ut fingern og satte i gang.

 

For the record: her er det billige deler opp og i mente. Nei, jeg har ikke saga i stykker en dyr tofot, jeg kjøpte den på ebay til 200 spenn eller no. :lol:

 

Her er litt bilder fra den spede starten. :)

 

Måtte være litt hardhendt med festet til tofoten for at den skal passe inn i stokke. Den skal ikke festes under, slik som man vanligvis gjør, men heller bli en del av selve stokken. Har dessuten mekka litt på "overdekselet", biten over løpet.

DSC01282.jpg

 

Festet til foten. Noe modda.

DSC01286.jpg

 

Festet til foten, montert. Er langt fra ferdig, bare så det er sagt, skal gjøre en helt del slik at det ser en del bedre ut.

DSC01288.jpg

 

Blir seende ut noe a la dette...

DSC01283.jpg

 

Litt nærmere..

DSC01289.jpg

 

Foten montert. Drita schtøgt. Dessuten skal det moddes til enden pistol-lignende grep eller grep med tommelhull, +++...

 

Jess. Det var det for nå. Kommer vel mer i mårra. :D

DSC01287.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor fjerner du ikke likegodt ringen som holder overtreet på låskassehalsen og tar bort hele overtreet og hiver det i ovnen?

Joda, jeg har tenkt på det. Men jeg får den ikke av.. Hehe. Er den ringen der spesielt for å holde fast overtreet, eller har den noen annen funksjon?

 

syns det blei litt stilig med den lille biten tre jeg, skiller seg litt ut fra mengden.

Hehe det var jo planen å lage en stokk som ikke ser ut som alt annet jeg har sett. :lol: Får se hva jeg gjør etterhvert, mulig jeg gjør som Hornetman skriver. Har på feelingen at dette kommer til å bli et langvarig prosjekt... :roll:

 

 

Edit: Ja! også har jeg bestilt lavere ringer. Ser litt hemmis ut med så høyt sikte. Får de vel om en ukes tid eller no.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...