Jump to content

Bismuth-akseptabel pris?


Guest Chiefen

Recommended Posts

Tja. Med tanke på at et firma i USA tar $6.50 pr pund for bismuth i barrer, så kan vi jo regne slik: $15 pr kg cirkus ~ NOK 100 kr for kiloen i råmateriale. Så må det fraktes, og støpes haggel. Frakt med JetCarrier (båt=billig), Merverdiavgift, og støping... pluss litt for jobben. Skal jeg tippe? 300-400 kroner kiloen???? Bare et grovt anslag.

 

Har du noe på gang?

 

mvh

Sigurd

Fersk Haglelader

Link to comment
Share on other sites

Hvor får du bismuth til $6.50 pr pund??

 

På gang og på gang, jeg driver å undersøker priser, både på barrer og hagl, men så langt ser det ut til at det er vanskelig å få en pris under 350-400kr/kg. For å si det sånn-bismuth-patroner er direkte billige hos feks XXL.

Har mailet litt fram og tilbake med et kinesisk firma som kunne lag pellets/shot av en noe "dårligere" kvalitet-altså litt lavere innhold av bismuth uten at en måtte bestille tonnevis.. Får se hva de kommer opp med til pris.

Link to comment
Share on other sites

Her: http://www.huntersbismuth.com/home.html

 

Frågan er bare å få dem til å sende til Norge, men det er jeg HELT sikker på at kan ordnes med JetCarrier. Har brukt dem endel før, og det er helt problemfritt. Hagla må jo støpes da. Har vurdert fælt anskaffelse av en Littleton shotmaker, men har foreløpig slått det fra meg. Må se hvor mye sving jeg får på denne ladinga først. Foreløpig ser det iallfall lyst ut, skjøt mine første ladninger her i helga, og det smalt! Kruttet brant ikke helt rent, men det skal jeg finne ut av. Lurer på om Remington hettene har et ord med i laget her. Er på jakt etter andre hetter enn Remington, vet du av hvem som kan ha? Trond på Notodden er tom for CCI.

 

Sigurd

Link to comment
Share on other sites

Fikk akkurat et tilbud fra et engelsk firma;

3mm hagl- £21,20 pr kg ved kjøp av 100kg (med dagens kurs ca 200kr/kg) (6kr/patron for 30grams ladninger)

barrer £16,80 pr kg ved kjøp av 100kg (med dagens kurs ca (160kr/kg)

 

Av forskjellige grunner kan jeg glatt glemme norsk moms og frakt til norge på dette 8) om jeg er litt rask.

Her må det tenkes litt!

Link to comment
Share on other sites

160,- kiloen er mye bedre enn noe av det jeg har klart fra norske metalleverandører.

 

Du får ca 30 stk 32grams patroner på kiloen. Litt konservativt blir det 5,50-NOK pr patron. Og det er å leve med.

 

Jeg kan ta 10 Kg til den prisen. (I barrer)

 

Siden man får puttet mye tungmetall i en liten Smartpost er ikke frakt internt i Norge noe problem heller...

Link to comment
Share on other sites

Etter litt fintenking; jeg tør/vill ikke forskuttere 20000kr + på et slikt spleise-prosjekt, skal jeg ta inn for videresalg må en nesten følge spillereglene og beregne moms og alt det andre som skal til og da blir kgs-prisen slik at interessen forsvinner.

 

Foreslår at folket handler fra det amerikanske firmaet det er linket til lengere oppe, med de fraktprisene Jetcarrier har for pakker inntil 10kg er det fremdeles MYE billigere enn andre kilder.

 

Om noen er interesert i kontakt med det engelske firmaet, send en PM.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 years later...
  • 9 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...