Jump to content

Prototype på ny revevarsler?


Fenris 3006

Recommended Posts

På sluttstykket var det noen studenter (-tror det var fra NTNU) som skulle utvikle en ny og forbedret revevarsler. Kriteriene var noe så fint som robusthet, driftssikkerhet, pålitelighet og pris. Med andre ord flere hakk opp i forhold til de varslerene som jeg har vært borti....

Noen som vet hvordan det gikk med dette prosjektet?

Link to comment
Share on other sites

Det norske folk har krav på en bedre revevarsler enn det som finnes på markedet i dag..

Kommer det en bra varsler, så får hver enkelt bestemme om det er for dyrt eller ikke.

I dag koster en varsler ca 1000:- kroner, og disse er ikke engang laget for utendørs bruk !!!

 

kjøpte en mikkel rev-varsler på nettet i fjor till jaktsessongen, funket veldig bra. skulle sette den på igjen denne sessongen og da var den ødlagt allerede. 1300 kr rett i dass.

Link to comment
Share on other sites

Nei det er ingen tvil om at dette er et produkt med stort forbedringspotensiale! Jeg tror folk gjerne betaler 2000 + for en god patent som fungerer og varer. Markedet er tydeligvis ikke stort nok til at produsentene gidder satse og utvikle noe som duger. I mellomtida spytter vi håpløse idioter ut kroner på dårlige løsninger som fungerer lite tilfredsstillende.

Men jeg hadde et lite håp når disse teknologi-studentene fra universitetet i Trondheim tok fatt i saken. Såvidt jeg husker var de jegere selv og visste hvor skoen trykket. Men de har kanskje møtt sin begrensing... :( -på pris regner jeg med. Men det hadde vært interessant å høre hva som skjedde? Er det noen her på kammeret som vet noe om disse gutta?

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en alarm på ebay, ca 200kr ink. frakt. Vanntett sensor, Driveway patrol heter alarmen.

fungerer utmerket.

 

 

 

Da har også jeg kjøpt en slik. 160 kr inkl frakt :lol: Har en "original" reve-varsler fra før av til over 1200 kr.....Spent på hvor mye "dårligere" denne varianten er..... :D

Link to comment
Share on other sites

Rart skal det ikke gå ann å fikse seg en revevarsler selv, hva med og ta et arbeidslys med sensor på, ta ut pære og dra ledningen som gjør at pæra slår seg på når noe beveger seg foran og koble på ei lite pære eller lignene i huset der du er :roll:

tror noen med litt teknisk innsikt skulle klart og mekka noe med ei arbeidslampe med sensor som utgangspunkt :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

ja og en annen ting er at et lite lys som slår seg på ikke akkurat vekker deg. Men må da være mulig å få tak i noe som lager lyd også :?: ...forøvrig svært misfornøyd med min mikkel revevarsler. Varsla dårlig og var lite tilpassa norske forhold, Ja egentlig jakt i det heletatt.

Link to comment
Share on other sites

Rart skal det ikke gå ann å fikse seg en revevarsler selv, hva med og ta et arbeidslys med sensor på, ta ut pære og dra ledningen som gjør at pæra slår seg på når noe beveger seg foran og koble på ei lite pære eller lignene i huset der du er :roll:

tror noen med litt teknisk innsikt skulle klart og mekka noe med ei arbeidslampe med sensor som utgangspunkt :mrgreen:

 

Kjenner en som har gjort det jeg, funker som bare rakkern. Han har laga sånn at du kan koble på hva du vill bare der er stikkontakt støpsel i ennen av ledninga. Han pleier og koble på hylsetromelen, våkner av det :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ta en prat med han som laga den sjøl. Så skal dere få "oppskrift" på hjemme laga revevarsler.

 

Jeg har en mikkel revevarsler, jeg er svært fornøyd med den, har ikke hat noe problemer med den. Pleier og ta den inn og tørke den hvis det har regnet, plukker den fra hverandre og legger den forran ovnen et døgn så setter jeg den ut igjenn

Link to comment
Share on other sites

Tips til revevarsler for under 100kr: :)

 

Alt man trenger for en enkel og meget billig løsning er en slik: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15278 i tillegg til en lang ledning.

 

Denne siden har også gratis frakt. Har bestilt diverse derfra tidligere, og har bare gode erfaringer.

 

 

Edit: Det forutsetter at du kan å bruke en loddebolt..

Link to comment
Share on other sites

Da har også jeg kjøpt en slik. 160 kr inkl frakt :lol: Har en "original" reve-varsler fra før av til over 1200 kr.....Spent på hvor mye "dårligere" denne varianten er..... :D

 

Er det samme stikker i stikkontakten som i Norge??

Ingen problemer på denne fronten....

 

Fant den til 11 dollar på nett..

Link to comment
Share on other sites

hvordan beskytter dere mikkel-revarsler? i bruksanvisingen står det at man må passe på for fukt, jeg skrudde fast kun ei stor plate over varsleren på stativet og dette har fungert til nå da dette ikke samler på fukt, dette blir andre 2 sesongen nå...og er i toppstand..blir artig å se om den overlever neste år også :wink:

 

vet det er noen som bygger et "hus" eller skjærer et hull i flaske med en åpning den veien reven kommer, dette vil samle fukt og ødelegge varsleren

Link to comment
Share on other sites

men hvis det er noen her inne som har prøvd noe lignende så hadde det vært fint om de ville dele erfaringer og hvordan de gjorde det :) tror nemmelig det er mange som gjerne ville hatt noe bedre enn de "ravene" av noen revevarslere som man får kjøpt :evil:

Hva med å søke litt i forumet :?::idea::idea:

 

:arrow:viewtopic.php?f=20&t=9418&p=108810&hilit=revevarsler#p108810

:arrow:viewtopic.php?f=20&t=7872&p=82584&hilit=revevarsler#p82584

Link to comment
Share on other sites

Som trådstarter sier jeg meg enig med bbdg: -For lure hjemmelagde løsninger; søk på forumet! Denne tråden er startet for å finne ut av om det er noen som vet noe om prototypen som disse teknologi-studentene fra NTNU skulle lage. Med mindre noen faktisk vet noe om dette prosjektet, vil jeg foreslå de poster gode ide'er og løsninger i trådene som er foreslått i i innlegget over! :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

nå har jeg fått min revevarsler.hvordan stiller man den inn.leste såvidt,at den har flere nivåer(bruksanvisningen står på engelsk,og engelskkunskapen er veldig dårlig)må man åpne den?og hvilket batteri skal man bruke på den delen som ikke har stikkkontakt?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

normal_Bilde226.jpg

 

normal_Bilde227.jpg

 

normal_Bilde228.jpg

 

tenkte jeg skulle vise hvordan jeg bygget inn min mikkel-revevarsler.

laget en fuglekasse som jeg skar hull i på midten,og strakk plast og netting over.så laget jeg hull til en stor brusflaske som jeg limet på.

tok noe bark,som jeg limet på med tec-7,og stiftet....bare sånn til kamoflasje :D

 

bare et tips,hvis noen lurer på hvordan revevarsler kan bygges inn. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...