Jump to content

Galleriet


358 Win

Recommended Posts

Husker ikke om det er noen begrensning på filstørrelse.

Selv bruker jeg en pixelbredde på 800 og 72ppi...............funker helt greit, det er ikke nødvendig med noen super oppløsning, om du har et redigeringprogram så bruk "mail" eller "web" om du skal endre filstørrelsen.

(husk å ta kopi først da så du beholder orginalene :wink:)

Link to comment
Share on other sites

Maks størrelse for filer som lastes opp til galleriet er ganske riktig 4096 kb og hvis man prøver å laste opp større filer får man ingen feilmelding annet enn at det til slutt står 0 filer lastet opp.

 

I Windows XP var det mulig å ordne en fiks bildeskaleringsfunksjon vha. MS Power Toys' Image resizer. MS har intet tilsvarende for Vista, men VSO Image Resizer funker bra (og er gratis).

 

Begge løsninger gir muligheten til å velge skalering (image resize) når man høyreklikker på et bildes ikon eller thumbnail (i mappen som bildet ligger i).

 

En nødløsning er å narre Vista til å skalere bildet for e-post-forsendelse, da får man et skalert bilde i form av et e-postvedlegg til fri avbenyttelse :D

Link to comment
Share on other sites

Har for 1.gang fått problemer med å laste opp bilder....? Lastet opp en hel serie inatt for å lage en ny tråd om hvordan man skal måle str. på grupper.

 

Mener selv at det gikk som det skal, slik jeg har gjort før. Finner ikke bildene igjen og forsøker jeg å laste de på nytt så får jeg denne:

Galleriet.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...