Jump to content

Søkbar signatur?


Tikka308Stoeger12-89

Recommended Posts

Hadde det vært mulig å legge til søk for SIGNATUR – f.eks på ”Forum det skal søkes på”

Kjekt når man f.eks er på utkikk etter erfaring på bestemt våpen, hund el.lign

De fleste skriver jo om egne våpen - lettere å finne info

 

For å finne ut, er det flere en meg og Kjetil-A som har Stoeger P350, så kunne jeg ha søkt på signatur, og sett antall treff, registrert hvilke brukere dette er, lest deres innlegg, eller sende PM, og få info

 

** EDIT **

 

Mener selvfølgelig signatur, ikke avatar/avart - eller hva-det-nå-heter.

 

Signarturen er ikke ment som skryt, men mer som info.

Ser også selfølgelig at dette også kan være uheldig.

 

Et alternativ er å lage en søkbar erfaringsdatabase.

 

Foreløpig er ingen av delene tilgjengelig - men dette er ment som et forslag.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er tilbøyelig til å være enig med mildot.

Å ramse opp innholdet i våpenskapet i signaturen for alle og ehver å se, ville ikke jeg gjort.

Når man i tillegg får opplysninger om eventuelle siktemidler og lengde på haglekammer blir det litt ...tja... :?:roll:

 

Når det er sagt er det nok sikkert artig for nybegynnere å fortelle verden dette, men om det er så lurt vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg spør dumt, men anser meg som brukbar i norsk ellers, men hva mener du med avart? Forstod ikke det trådstarter mente jeg... :oops: Måtte få bekreftet det jeg mente i ordboka:

 

Avart;

1 uvanlig eller ringere art av noe

2 botanisk, zoologi: underart

 

Får ikke dette til å rime med det jeg tror du spør om? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Det som jeg tror trådstarter mener er at hvis alle hadde brukt signaturen i profilen til å ramse opp alle våpnene de eide, så kunne de som evt lurte på noe om disse våpnene søke i disse. F.eks hvis de lurte på erfaringer med Sako 75 kunne de søke i signaturene, og alle de som hadde en Sako 75 ville ha dukket opp. Eller et søk på kaliber for den saks skyld. Dermed kunne de lese i gjennom innleggene til disse brukerene, og evt stille spørsmål til de som allerede har slike våpen.

 

Jeg skjønner at det på kort sikt kan virke enkelt for de som kanskje skal handle noe nytt, og vi hadde nok sluppet unna en del av de trådene som det har vært en del støy rundt i det siste. Sånn i området som : Erfaringer Tikka t3, Hvilket kaliber til ... osv.

 

På den andre side er det kanskje ikke så lurt å legge ut dette allikevel. Svært mange ønsker kanskje ikke å dele dette med alle, og mener det er en privatsak hvilke våpen de har. Det er nok heller ikke bare vennligsinnede folk som leser dette forumet. Ved å lese gjennom både profiler, og innlegg som brukerene har skrevet trenger det ikke å være så vanskelig å finne ut hvor noen bor. Og hvis du da i tillegg har lagt ut hva du har stående i skapet, finnes det folk her i landet som ser på dette som rene innbydelser til bestillingsinnbrudd....

Link to comment
Share on other sites

Enig med sistnevnte, jeg synes ikke det er lurt å liste opp i hvert eneste innlegg hva man har stående i skapet, eller liggende i kjelleren, eller hvor nå de er oppbevart.... Og hva er hensikten med det? De fleste er fornuftige nok til hverken å "skryte" eller liste opp hva man har, og da vil jo en slik søkefunksjon ikke være fullgod uansett.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...