Jump to content

Velfortjent til de beste jaktskytterne


HyprJinta

Recommended Posts

Synes at denne saken fortjener å bli vist fram.

Østby JFFs (og norges) beste jaktskyttere ble i helgen hedret i hjembygda Østby.

 

Sju skyttere, men fantastiske prestasjoner.

Rolf-Harald Østmo, Rikard Østmo, Jørn Heggbrenna, Christer Hemstad, Thomas Hemstad, Jon Heggbrenna og Kristian Larsson har stått for:

:arrow: 279 medaljer

:arrow: 2 Konbepokaler

:arrow: 25 NM-titler

:arrow: 6 kåringer av Årets jaktskytter

 

Utrolig, men sant!

 

Jeg blir bare så glad for å se hvordan skytterne tar vare på hverandre, støtter opp, lærer videre... Ser ikke mye sjalusi og missunnelse her - slik som det er i mye av jaktskytternorge. Detta er så velfortjent!!

 

http://www.ostlendingen.no/article/2009 ... /582978221

Østlendingen har skrevet om saken.

Samme med NJFF-Hedmark: http://www.njff.no/portal/page/portal/h ... ypage=TRUE.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Er helt enig med "Hyperjinta" i at detter er en prestasjon det står respekt av. Men det der med sjalusi i andre klubber kjenner jeg meg ikke igjen i :wink:

Link to comment
Share on other sites

Reist mye? Har da deltatt i 19 NM i jaktskyting, rundt om i landet...

 

Sjalusi og en form for misunnelse har jeg sett sida jeg begynte med jaktskyting.

Sjalusi for utstyr, våpen, kikkert og skytterklær. Men størst av alt misunnelsen ved at en lykkes...

Mine egne erfaringer, fra jeg var 12 år gammel....

Link to comment
Share on other sites

ja østby har mange gode det er det ingen tvil om, Vi andre rundt i hedemark har kansje noe og se opp til der meine jeg. Har nok en del og si at di gode får oppmersomhet og, Det smitte over på andre som kommer etter som vil satse på skyting og. Skal ikke dømme ang missunelse og slikt, Blir vel ikke noe bedre skyter av og surve og prate dritt om andre vil jeg tru. Jaktfelten i hedemark er nok bra, Men vi skal ikke være fornøyd med det vi har, Vi kan altids bli bedre. Må skryte litt av bojen at, Mener vi kan innføre noe mer som det som er der.Og vi på hedemarken har og langt at for og få den deltagelse som er på stevnene der. Så alle mann må prøve og få dratt med seg nye ut på stevner så vi har nok rekrutering. Så ser jeg fram til stevne i vang hyper, En liten ide bare hvis det lar seg gjøre, Bruk to eller tre fig med poenginndelig og innfør storvilten slik det er i boj.Bare et ønske hyper

Link to comment
Share on other sites

Sjalusi og en form for misunnelse har jeg sett sida jeg begynte med jaktskyting.

Sjalusi for utstyr, våpen, kikkert og skytterklær. Men størst av alt misunnelsen ved at en lykkes...

Mine egne erfaringer, fra jeg var 12 år gammel....

 

*Host* 8)

 

Ønsker du å børste støv av den debatten igjen frøken? :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

en ting er oppmerksomhet til gode skyttere det er vel og bra men fram over vil jeg og ta med at det kansje ikke er dumt og lage portrett av noen av di yngre skyttere som kommer etter østbykara og, rekruteringa er så som så rundt her i hedemark i værtfall.En anna ting som vi skyttere burde være være med og presse fram opp mot fylkesblekka er at flere ildskjeler og foreninger som arransjere PERFEKTE stevner burde få mer honør for faktisk det arbeidet som enkelt legger ned. skal det skje mer stevner og bedre stevner så kansje flere foreninger burde sammarbeid om di store stevnene ,

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke mye sjalusi og missunnelse her - slik som det er i mye av jaktskytternorge. Detta er s?elfortjent!!

 

Denne påstanden får du ta på egen kappe.

Jeg har vært i dette miljøet lenge før du var født. Noe større vissvass har jeg aldri sett.

Men at du er hårsår og grinete når noen mener at utstyr hysteriet tar overhånd har jeg registrert mange ganger.

 

Forøvrig er det meget bra at en hedrer de som gjør det bra.

Link to comment
Share on other sites

det med utstyrhysteri vil vel ofte skje når vi har mer fri tøyler en dfs, synes det er arti og bytte og forbedre utstyr, dette er intressen min og andre har noe anna slik er det. Jeg vil da ikke si at det er mye misunnelse egentlig rundt om det jeg har erfart, men har treft mange ivrige og hyggelige jaktskyttere rundt spes hed-opp. vi er best tjent med samarbeid og samhol en og bråke internt, en er jo ikke uvenner om en ser ting på forskjellige vinkler. selvsagt ønske jeg og vinne stevner,hvem vil ikke det men den beste vinner og da er det fortjent.

Link to comment
Share on other sites

At det skal være så mye sjalusi og misunnelse i jaktskyttermiljøet kjenner jeg meg heller ikke igjen i. Min erfaring skriver seg fra de tre fylkene i region Vest-Norge, samt fra ørten NM i alle displiner/våpen. Noe finnes det selvsagt, her som alle andre steder i samfunnet. Det er imidlertid knapt nok merkbart i forhold til andre miljøer jeg har vært borti.

Min erfaring er at de dyktige skytterne blir sett opp til, og at de blir applaudert når de reiser til LM, NM og landskamper og gjør det godt. Man ønsker å bli like gode som dem, ikke at de skal skyte dårlig. Jeg slo et par dyktige skyttere i helgen, men det tar jeg med et skuldertrekk siden de hadde en dårlig dag. Håpet mitt er å bli så dyktig at jeg engang kan slå dem når de har en god dag!

 

Misunnelse på utstyr hører jeg også svært lite om. De gangen jeg har hørt noen kommentarer så er det helst fra folk med liten erfaring som rett og slett ikke vet bedre. Det er faktisk skytteren som er viktigst! Jeg har f.eks. vært på mange nok haglestevner der en hel haug av Berettaer og Perazzier i prisklasse 50'-100' blir gruset av en skytter med et velbrukt standardvåpen verdt kanskje 5 lapper. Det vesentlige er at den skytteren er meget dyktig og kjenner våpenet sitt ut og inn. At mange skyttere som trener og konkurrerer mye velger å bruke mye penger på utstyr er ganske naturlig. Man må bare forstå at dyrt utstyr ikke vinner stevner, det er det veltrente og dyktige skyttere som gjør.

 

Når det gjelder å hedre de dyktigste skytterne slik det ble gjort i linkene til trådstarter, så skulle jeg gjerne sett mere av det. Jeg synes bla. at Jakt og Fiske ikke setter av nok spalteplass til reportasjer om jaktskyting.

Link to comment
Share on other sites

veldig godt sagt bjarte, vi som satser hardt på jaktfelt har jo selvsagt et håp om og lykkes en dag. christer hemsta har og vært der, en må bare satse og henge i en får ikke topp plasering uten en lang veg slik jaktfelten har blitt. Jeg har vært med på mye anna sport deriblandt motorsport. og det er mage likheter når det kommer til konkuranse , her er det viktig at det annonseres godt i forkant( dette må fylkeskontoret bli flinkere med) hjelper ikke med resultater i etterkant, det blir ikke flere deltagere av den grund. terminfestede stevner prøve så ikke det kolidere på et sted, er ikke noe problem og ha flere stevner bare det er for eks 2t kjøre tid mella.da reise di dit det er nermest. skilting til stevner må bli bedre. nå kommer det sansynelig et program som vi kan forhands påmelde oss, dette vil hjelpe arransjører og oss skyttere mye med planlegging. njff må jobbe opp mot foreninger som praktistalt er nedlagt. her må det tenkes at sammenslåinger av foreninger og heller kjøre på utvalg,da vil aktiviteten stige fra 0% til kansje mye mer.Her har jeg selv erfart fra njff at det virke som det er mer om og gjøre at fylkeskontoret og sentralt at det skal være flest mulige foreninger, dette er jo ikke virkeligheten for alt anna i samfunnet våres.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...