Jump to content

Tilbakemelding fra politiet


BelRay

Recommended Posts

Har solgt våpen og sendt utfylte skjema til kjøper, og skjema og våpenkort til politiet. Må jeg vente på tilbakemelding fra politiet at de har mottatt kort og skjema før jeg kan utlevere våpenet?

Link to comment
Share on other sites

På ingen måte. Du gir/sender våpen til selger samtidig som du sender inn salgsmelding til politiet..... våpenkort skal følge våpenet, i dette tilfellet er kjøpers del av søknad hans midlertidige våpenkort.

Helt strengt tatt har du tabbet deg litt ut da du egentlig ikke har lov å ha våpenet når du har sendt inn ditt våpenkort og kjøpers midlertidige våpenkort er hos ham ;)

 

Ole

Edited by Ei tohi varjata
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ei tohi varjata said:

På ingen måte. Du gir/sender våpen til selger samtidig som du sender inn salgsmelding til politiet..... våpenkort skal følge våpenet, i dette tilfellet er kjøpers del av søknad hans midlertidige våpenkort.

Helt strengt tatt har du tabbet deg litt ut da du egentlig ikke har lov å ha våpenet når du har sendt inn ditt våpenkort og kjøpers midlertidige våpenkort er hos ham ;)

 

Ole

Jeg fikk en epost fra politiet at våpenkort skal sendes til politi i kjøperens distrikt.

Link to comment
Share on other sites

Tror noen har vært litt for triggerhappy når de svarer her...

Her må vi skille mellom innvilget søknad og sendt inn søknad.

 

Innvilget søknad (stemplet og godkjent av politiet): Denne fyller selger ut under "selges påtegning". Selger beholder gul gjenpart, sender hvit og rosa gjenpart (samt våpenkort på aktuelt våpen) til SITT VÅPENKONTOR I SITT DISTRIKT. Den blå gjenparten sendes sammen med våpen til kjøper og fungerer som våpenkort til han får nytt kort utstedt av politiet.

 

Søknad som ikke er innvilget: Denne må kjøper sende inn og få godkjent.

Link to comment
Share on other sites

Kort og enkelt:

Du har solgt våpen, da sender du våpen og kjøpers eksemplar av søknaden til kjøper.

Du sender våpenkortet ditt og politiets eksemplar av søknaden til politiet.

Du beholder selgers eksemplar av søknaden.

 

Hadde noen jeg kjøpte våpen av sendt meg kun søknaden hadde jeg begynt å lure på om jeg ble svindla...

 

Merk at dagens digitale søknad ikke har farger lenger. Det står kun selgers/kjøpers/politiets eksemplar øverst.

 

Ole

Edited by Ei tohi varjata
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...