Jump to content

Er denne kombien noe og ha?


ersa

Recommended Posts

etter min menig ser det ut som en fornuftig pakke til en passe pris ville hatt et ant sike spørst litt selvsakt hva du har tenkt å bruke kombi til da jeg har et zeiss duralyt 1,5-5x36 med lys på min sabatti noen vil vel si at du bør velge rand kaliber patron jeg har 6,5x55 på min sin funker fint

Link to comment
Share on other sites

børsa ser veldig fin ut da! ang avtrekket så har jeg nesten tilgode å høre om ei jaktbørse med førsteklasses avtrekk rett fra eska.... har selv rifler i 308w og cz 22wmr. har 2hagler ei o/u star og ei o/u winchester. winchester hagla kjenner jeg har et bedre avtrekk enn dei andre børsene mine men under jakt så merker jeg lite til forskjellene. ei kombi er jo først og fremst et jaktvåpen så hvis avtrekket er dårlig så er det sikkert mulig å få det polert/justert godt nok til jaktbruk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener og ha lest her på Kammeret at avtrekket på Sabatti i kombi bare er skrot
Dette er en spesialbestilling, med hagleløpet på fremre avtrekker (så du ikke sender en blyspiss etter orrhanen). Jeg har en omtrent tilsvarende A. Zoli. Europeiske kombier har oftest riflepipa på fremre avtrekker, for at det skal være bedre plass til avtrekkermekanismen (nødvendig dersom en skal ha snellert). "Derav følger - " - at våpen med riflen på bakre avtrekker, sjelden har særlig gode avtrekk (snarere tvert i mot!). Noe herk å skyte med på bane - på jakt merker jeg det heldigvis sjelden.

 

Denne pakken er bra - og ville vært enda bedre, hvis haglepipene hadde vært i kaliber 20, og riflepipa i 7 x 65R. Og jeg har 6,5x55 i kombien - ikke velg rillepatron, når det leveres kragepatron.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Kjøpte selv en brukt sabatti kombi ifjor. Syntes rifle-avtrekket var litt for hardt. Jeg tok derfor kontakt med en børsemaker som justerte avtrekket. Husker ikke helt va jobben kosta, men tror det var et sted mellom 2-300,- kr. Nå er jeg kjempegodt fornøyd med rifle-avtrekket, både på jakt og på skytebanen.

Link to comment
Share on other sites

jeg har sabatti kombi syns avtrekket er bra nok etter min smak (etter mine meinger bør det være to avtrekkere på kombi freme til hagleløp å baker til rifleløp løpsvelger kan fort straffe seg vist den står feil valg litt dumt om man smeller av gåre ei hagle ladding på et dyr som stor på rifle hold) renger med at kombi skal brukes på rådyr jakt kansje rev å mindre dyr? jeg bruker min til toppjakt/rådyrjakt når jeg jakter hjort bruker jeg jaktrifla kan selv sakt bruke rifle løpet på kombi til dette bruket vist man får hjort eller elg på hold!

Link to comment
Share on other sites

jeg fikk i dag vite at vekten på dette våpenet er 3,7 kilo så det gjør våpenet uaktuelt

 

 

så jeg har sett meg litt rund og funnet to andre kombier som man får ekstra hagleløps sett til og som er lettere.

 

jeg fant Finn Cassic og Sabatti forest. Finn Classic er bare 200 gram lettere og endel dyrere en bettinsolien så jeg har nå kommet til at av de kombiene jeg har sett på er det Sabatti Forest som er den mest aktuelle.

 

dene leveres også i 20/76 i hagleløpet. er det ett bedre alternativ en 12/76? er det kraftig nok til rådyr?

Link to comment
Share on other sites

3,7kg høres for å si det forsiktig usannsynlig mye ut. Ingen kombi på markedet veier så mye- veldig få drillinger også. Med en stor kikkert og montasje kanskje du mente?

 

Tror kanskje du skal kvalitets sikre informasjonen litt grundigere för du bestemmer deg for noe som helst :winke1:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ta en kikk på Lincoln TM 2200K-LUX i 20/76 -7x65R eller 7x57R

Jeg har ikke angra ett sekund, lett (2,8kg) og smekker 8)

 

Man får også bestillt hagleløpsett til denne smekre kombien.

 

 

hvor får man kjøpt denne?

Link to comment
Share on other sites

3,7kg høres for å si det forsiktig usannsynlig mye ut. Ingen kombi på markedet veier så mye- veldig få drillinger også. Med en stor kikkert og montasje kanskje du mente?

 

Hadde en kombi Finn Classik 512, den veide 3,7 som kombi, noe letter med hagleløpet, så finnes så tunge kombier på markedet ja :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...