Jump to content

Børsemaker i Tromsø. Tips.


xxaxx

Recommended Posts

Den nettsida hadde en tone som ikke ga meg særlig lyst til å sende mine våpen dit hvertfall.

 

Er ute etter en børsemaker jeg bare kan droppe av kombien hos å hente når han er ferdig. Slipper jo to uker i postgang da. Posten hær nord har gjerne både Oslo og Alta som mellomstopp om man skal sende en pakke fra Tromsø til Bodø.

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at overnevnte børsemaker virker litt vel verdensmester, men er det noen som har noen erfaring med han ?

Han skriver at det er kun børsemakere som kan montere dempere.....

Makan til svada har jeg ikke lest på lenge.

En hvilke som helst maskinarbeider kan klare å lage gjenger på ett løp, så lenge han vet hva som er viktig !

Vet om en del maskinarbeidere som jeg heller ville levert børsene mine til enn enkelte børsemakere.......

Link to comment
Share on other sites

Det skriver han da slett ikke; han skriver at kun den som har bevilgning som børsemaker har lov til å montere demper; og det har han rett i selv om absolutt ingen bryr seg om reglene..

 

 

§ 44. Bevillingen og dens omfang

Politimesteren på det sted hvor virksomheten skal drives, kan gi bevilling til følgende:

a) Tilvirkning av skytevåpen eller våpendeler som nevnt i våpenloven § 1 første ledd, § 2 og § 5 første ledd bokstav a og b, for salg,

b) tilvirkning av lyddempere til registreringspliktige skytevåpen for salg,

c) ervervsmessig reparasjon av skytevåpen, eller

d) tilvirkning av prosjektiler uten eksplosiv vare for salg.

Politidirektoratet kan gi bevilling til å masseprodusere skytevåpen, våpendeler (våpenfabrikk) og ammunisjon uten eksplosiv vare (ammunisjonsfabrikk), herunder ammunisjonskomponenter utenom prosjektiler uten eksplosiv vare. Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap kan gi bevilling til å masseprodusere ammunisjon med eksplosiv vare (ammunisjonsfabrikk).

Med tilvirkning av skytevåpen og våpendeler menes produksjon, tilpasning og ombygning av alle typer våpen eller våpendeler som omtalt i våpenloven § 1 første ledd, § 2 og § 5 bokstav a og b. Med reparasjon av skytevåpen menes enhver utbedring av feil og mangler, og deaktivering av skytevåpen.

Bevilling som nevnt i første ledd, er ikke nødvendig for børsemaker med mesterbrev. Vedkommende skal imidlertid tilfredsstille kravene i § 45 første ledd bokstav a, b, d, e, f og g.

Løse hagl kan tilvirkes uten bevilling.

 

 

Rart gitt, at fyren kan ha overlevd i så mange år når han er så ubrukelig.....

Link to comment
Share on other sites

Skal du bruke noen i Tromsø,så bruk Andresen.De bruker kanskje litt lenger tid enn Maritim Senter,men de gjør en mye bedre jobb.Ellers som nevnt over,så har du Voigt på Bardufoss.Han bruker en børsemaker på Rundhaug, som til daglig jobber på våpenverksted hos forsvaret.Har bare hørt positivt om han.

Andresen får slått gjenger på skipsverftet etter sigende.

Han som Voigt bruker, tar han haglejobber og?

På Maritim senter er det ingen som engang vet hva chokefett er så der er det vel ikke så trygt å bestille våpendeler/tjenester? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Andresen får slått gjenger på skipsverftet etter sigende.

 

Dette stemmer i allefall bra, jeg kuttet ut mellomleddet, dro rett til verftet, kostet meg 300 rett i lomma på han som gjorde jobben, å jobben ser utmerket ut, inkludert gjenge beskytteren som går totalt i et med resten av løpet! :D

Link to comment
Share on other sites

Veeel....

Dit hadde jeg ikke sendt noe som ikke er et spett eller en spade.

+1 Styr unna med mindre du syns "skrustikke-gravyre" er pent!

x2!! fikk vapenmek til å slå 18x1 gjenger på min tikka supervarmint. dårligere gjengejobb har æ ikke sett..

 

kan værtfall anbefale børsemakern på voigt! sett mye fint arbeid han har utført.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...