Jump to content

Hardtest av A-tec


Moose Hunter

Recommended Posts

Her før påske fikk jeg testet demperen min skikkelig!

har en A-tec TMM-4 på ei Browning A-bolt 6,5x55

 

Først en liten historie!

 

Har ofte helgevakter på et laksoppdrett og jeg bruker å ha med meg rifla på jobb får å ta ut predatorer. Veien ut til anlegget er dårlig (vet ikke om noen her har vært i Lødingen vestbygd? :oops: ) og dårlig skraping gjorde ikke ting bedre. Kom over en bakketopp og så plutselig at det var tre store grøfter i over veien laget av flomvann. Grøftene var ca 20cm dyp og like bred. Traff dette i ca 60km/t og det rista fælt, men merket ikke noe utover det. Stoppet 1km lengre bort da jeg kjente at bilen dro til siden. Joda et flatt fremdekk, ikke noe reservedekk bare en boks skum og en liten kompressor, noe som hjalp lite ettersom at dekket så ut som en filledukke.

 

Skaffa meg skyss på jobb og fikk ordna det slik at falken henta bilen dagen etter. Når jeg kom på jobb kom den store forskrekkelsen. Da jeg skulle sette i hop rifla fant jeg ikke demperen. :?

Jeg hadde klart og lagt demperen i topplokket på sekken når jeg henta hodelykta fra sekken for å se på skadene på bilen(idiotskap fra min side der!).

Den hadde da falt ut av sekken og lå i veikanten. Leita hele dagen etter men fant ikke demperen. Dro hjem etter helga uten demper og med en regning på 2000kr for et nytt dekk. Kan si det sånn, jeg var lettere forbandet! :evil:

 

To dager etter ringte en fra jobb, de hadde funnet demperen i snøskavlen. Å den så slik ut! :oops:

8zkwom.jpg

2qvrqrc.jpg

Ja den har vært gjennom snøfreseren! :lol:

 

Fikk den hjem og fikk testa den, gikk like godt men det er ikke legere noe moduldemper får å si det sånn!

 

Konklusjon er da A-tecen tåler en støyt! :mrgreen:

 

Oppdatering!

 

Demperen så ikke ut etter turen gjennom fresen fant jeg ut at jeg skulle lakke den om. 8)

Demperen er gått ca 600 skudd(og jeg har nok skutt den varm et par ganger) så jeg brydde meg ikke så mye om utseendet.

 

Pusset ned demperen.

dqsnc1.jpg

Sparklet i alle bulker.

1zoaj9j.jpg

Og lakket den med den eneste lakken vi hadde, krom!

Og det ble seende slik ut! :oops:

mrcw1k.jpg

 

ikke den fineste jeg har sett men passer jo til rifla! :mrgreen:

 

PS. blir ikke noe fint hvis grunninga reagerer med lakken :oops: !

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

tok ikke lange tia før jeg fikk en melding fra A-tec der jeg fikk beskjed om at det bare var å ta kontakt hvis jeg trengte reservedeler til dempern.

en kan ikke klage på kundebehandlinga :mrgreen:

 

men på demper blir det vanskelig å skifte moduler for de er som sveist fast etter turen gjenom fresen :lol:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...