Jump to content

Magnetospeed V3 v LabRadar


NRB89

Recommended Posts

Har ressonert meg frem til at jeg skal gå til innkjøp av kronograf. Den skal være enklest mulig i bruk og har derfor sett meg ut magnetospeed V3. Noe som har erfaringer med den nyeste utgaven (V3) ?

 

Ser det kun er vertebrae.no som selger denne i Norge. Finnes det noen andre forhandlere? Prisen er jo temmelig stiv, blir vel omtrent den samme om en "importerer"? :-)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hmmmm... interrsant! Men hvordan fungerer den i praksis? Si du ligger på banen å skyter og det ligger en skytter på hver side og skyter... vil den ikke slite med å fange opp riktige signaler? Slik jeg forstod det kan man enten skyte over den, eller plassere den på siden av skytteren?

 

Å hva ble prisen til slutt i NOK, inkludert frakt? :-)

Link to comment
Share on other sites

Har vurdert denne selv. Er litt vel fornøyd av at vær og lysforhold setter begrensning på ammotesting med min Pro Chrono. En annen fordel er jo at en kan rigge opp den uten å måtte ut forran standplass når flere skyter. Det som har holdt igjen er at en dings som henger på pipa nødvendigvis må påvirke presisjon den ene eller andre veien slik at presisjonstesting må gjøres I tillegg. Det går med nok tid og ammo ved testing likevel så å skyte stiger for både hastighet og presisjon frister ikke. Smør meg med tålmodighet og venter på radar enn så lenge.

Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgelig ikke nødvendig. Det på virker treffpunktet, men det gjør den jo likt hver gang. Den påvirker derfor ikke presisjonen i nevneverdig grad. Du vil se nøyaktig de samme tendensene i presisjonstesting med Magnetospeeden på. En ladning som samler uten Magnetospeed, sprer ikke plutselig med Magnetospeed montert.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Hvordan gjør man det om en ligger med tofot å skyter? Er det bare å plassere "radaren" på bakken ved siden av skytter eller munning? Eller må den plasseres på tripod stativ?

 

Det som bekymrer meg mest, er når en ligger på banen med en på hver side, og det hender at folk skyter med brems. Vil den da bli påvirket av "naboen"? Sett på div amerikanske forum hvor folk som har vært i kontakt med firma, at den ikke blir påvirket av naboskytteren... men er skeptisk... blir fort trangt på banen;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg venter selv på LabRadar'en. Spørmål angående følsomhet/trigging fra naboskytteren påstår de ikke er noe problem.

Det eneste som er sikkert, er å vente til den blir sluppet på markedet. Da blir den nok testet grundig og slike "problemer" blir nok fort avslørt om de finnes.

Link to comment
Share on other sites

Jeg venter med glede til evt 2015, for så bra tror jeg dette produktet er.

Stort enklere i bruk enn denne "radaren" er det ikke mulig å få til.

Løp og kjøp og løp og skyt.

 

Virker som om software'n blir mer og mer oppdatert for hver omtale på siden deres.

 

Eneste lille negative er at prisen en en smule stiv, men det er vel ikke verden undergang.

 

Ligger en i bestlling her og har ligget der en god stund.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...