Jump to content

Picatinny ringer anbefalinger?


Vizla

Recommended Posts

Hvilken diameter på ringene?

 

Bruker Nightforce Ultralite titaniumringer til 30mm, bestilles fra Eurooptic. Veier 84 gram.

Bruker Seekins på 34mm. Veier ca 135 gram.

Har brukt aluminium skinne som ble veid inn på ca 40 gram.

 

Til sammenlikning veier Bagder ca 270 gr, legg til 190 gr for skinna. Blir drøy vekt for en montasje.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt noen Burris Tactical Extreme -ringer. Det eneste som var 'extreme' med disse, var at de imponerte meg ekstremt lite! Nå bruker jeg Leupold QRW (egentlig Weaver, og ikke picatinny). Disse føler jeg at holder en langt høyere kvalitet! Prisen ligger vel på ca 750,- for paret, over disk her i landet.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke prøvd noe annet som jeg synes er seriøst, men disse funker for meg.

 

-1000kr: Warne Maxima QD (weaver/Picatinny). Liker måten de er delt på, enkle å montere. Lette å ta av og på skinna.

Negativt: De bygger opp en liten "hanekam" over siktet.

http://www.warnescopemounts.com/quick_detach.html

 

 

 

1000-1500kr: Utifra min erfaring med Maxima QD, bør Warne Tactical være noe for deg (er nokså lik Maxima serien av utseende, men er mye sterkere, og da må de være skikklig sterke, ala militært sterke).

http://www.warnescopemounts.com/tactical_rings.html

 

Edit: Endret pris settingen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kva Sauer er det du har kjøpt?

 

En Sauer 200 STR som skal bygges opp til et multifunksjonsvåpen. I tillegg til standard kommer KKC stokk og et 9.3x62 løp med demper. Må modde magasinet for å få kaliberet til å funksjonere.

 

Warne ringer virker solide. Noen som vet hvem som selger disse ut fra USA og i Norge?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

SuB PMII 5-25x56 LP4-fine ankom i posten i går, etter en laaaang og pinefull ventetid :D Men 2 problemer oppsto:

1. Kranglete krongraf= ingen gode målinger på hastighet.

2. Når jeg skulle montere Recknagel ringene, viste det seg at de var ca 0,2mm for lav :( Justeringshuset tar bort i skinna.

 

Ringene på side 53 i katalog 6:

http://www.recknagel.de/

 

Ringene er 6mm høy og med hurtiglås. De leveres i 12mm også, men siden JD-skinna bygger mye i høyden, har jeg lite lyst til å benytte 12mm. Vurderer rett og slett å file av skinna litt, men da ødelegger jeg 3 av railene.

:arrow: Noen som har meninger om dette :?:

Link to comment
Share on other sites

Fil av skinna.

Du får ikke brukt det området til noe fornuftig uansett :D

 

Blir nok det som blir løsningen, men et lite minus er at rilfla skal tilpasses en elgkikkert også. Sannsynligvis en SuB Zenith 1.1–4 x 24 e.l. Men klarer vel å justere det til :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...