Jump to content

Interesse for uportet kompensator til S&W 460 XVR


RonnyL

Recommended Posts

En kompis som jobber med CNC skal lage en til meg. Så jeg tenkte å være litt solidarisk å spørre om noen andre er interessert.

 

Vi har ikke diskutert kostnad, men hvis det er interesse så kan jeg spørre om han kan lage flere.

 

 

 

Foreløpig er det bare for å lodde stemningen.

Men før vi eventuelt setter i gang ønsker jeg bindende bestilling, slik at jeg ikke sitter med en haug med kompensatorer.

 

Pris blir gitt før bestilling.

Link to comment
Share on other sites

Kan han lage en for .500?

 

Det som var planen var å kopiere den ene min, og så maskinere like etter den tegningen.

Men hvis den til .500'en er helt lik så går det greit. Men jeg tviler på at de er helt like, for jeg målte åpningen på den til .460 med skyvelære og så at åpningen var bittelitt over 12 mm, og så vidt meg bekjent så er kula på .500'en 12,7 mm så det blir litt konflikt.

 

 

Inni kompensatoren er det "kammer" innover for hver port. Men jeg tenkte å få laget den med lik innerdiameter hele lengden som den er ytterst, utenom den delen innerst som går over løpet.

Noen som har innspill hvordan den bør være inni?

 

 

Foreløpig er vi fem stykker. Vi tar det nok en kveld begge skal jobbe "overtid", så jeg kommer tilbake med overslag når han har sett på den.

Han kopierte en beavertail til 1911'en min en gang, så jeg blir sjokkert om han ikke klarer dette.

Link to comment
Share on other sites

Det som var planen var å kopiere den ene min, og så maskinere like etter den tegningen.

Men hvis den til .500'en er helt lik så går det greit. Men jeg tviler på at de er helt like, for jeg målte åpningen på den til .460 med skyvelære og så at åpningen var bittelitt over 12 mm, og så vidt meg bekjent så er kula på .500'en 12,7 mm så det blir litt konflikt.

 

Opninga på kompensatoren til .500 er på 13,46 mm. Om den ellers er lik så burde det vel evt. gå greit, og berre opne munngen til 13,46 mm? Brukar de forresten den korte eller den lange kompensatoren som mal? Når eg målar den korte (den for mantla kuler), så målar kammerringane innvendig 18,87 mm, 17,71 mm og 15,42 mm. Har nokon moglegheit til å sjekke om desse tre måla er like på kompensatoren til .460?

Link to comment
Share on other sites

Kan du legge ut bilde av hvordan den blir seende ut på revolvern? Hvis det ikke er for mye stress

 

Det blir nok ikke mulig. Hvis han har mulighet til å lage så lager han det antallet han skal i en omgang og så leverer dem til meg.

De blir laget i AISI316 Syrefast stål og vil se ut som den korte typen, bare uten hull.

 

 

Er det ikke den lange som er for mantla kuler?

 

Etter hva jeg har forstått er det den uten hull på toppen som er til bly. Du kan skyte mantede i begge.

 

 

Opninga på kompensatoren til .500 er på 13,46 mm. Om den ellers er lik så burde det vel evt. gå greit, og berre opne munngen til 13,46 mm? Brukar de forresten den korte eller den lange kompensatoren som mal? Når eg målar den korte (den for mantla kuler), så målar kammerringane innvendig 18,87 mm, 17,71 mm og 15,42 mm. Har nokon moglegheit til å sjekke om desse tre måla er like på kompensatoren til .460?

 

Hadde egentlig tenkt å hoppe over alle kamrene innover og lage innsiden sylindrisk i samme dimensjon som munnigen på kompensatoren.

Problemet er at han lager en tegning som han programmerer CNC-fresen med. Og så trykker han bare ut antall, og de blir nøyaktig like.

Jeg kan høre med ham om han kan lage en med større hull i, og om det vil koste ekstra.

Hvis han lager en til det tar jeg ikke ansvar for at den passer over løpet på din og at sporene på oppsiden og undersiden er like.

Link to comment
Share on other sites

Takkar for tilbakemelding. Eg vil tru kompensatoren til .460 og .500 er like, bortsett frå holet. Korleis den ser ut innvendig har inga betydning, men om det er mogleg å lage den sylindrisk med diameter 13,46 så hadde dette vore heilt topp.

Link to comment
Share on other sites

Da snakket jeg med han.

 

Til nå er det 11 stykker som har meldt sin interesse. Kommer tilbake med pris når han får sett på hvor mye arbeid det er og om han har tid. Han drev visst med vanlig arbeid også når han jobbet overtid :overrasket:

 

Vett ikke hvor mye det blir pr enhet ennå. Men for enkelhets skyld så ønsker jeg forhåndsbetaling og betalingen merket med nicket til den som bestiller.

Mottaker dekker frakt selvfølgelig.

 

 

Vi tar utveksling av kontonummer og adresser på pm.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som kjenner jULF?

 

Jeg mangler tilbakemelding kun fra han nå for å vite antallet som skal lages.

Har sendt jULF en PM, men han har ikke vært innlogget etterpå.

 

 

Så jeg tenkte hvis noen kjenner ham så kan de gi ham beskjed om å logge seg inn og lese PM'en.

Link to comment
Share on other sites

Jeg går og leker med tanken på å bytte min 629 med en 460, så hvis du er åpen for flere slike bestillinger senere hadde det vært flott ;)

 

Ikke tenk, bare kjøp! :D

Jeg bytta min 629 i 640'en og angrer ikke et sekund.

 

 

 

Jeg fikk laget opp flere i samme slengen. Disse har jo jeg betalt for, så jeg er veldig interessert i å selge videre.

Bare ta kontakt hvis du får kjøpt deg en.

 

Legger ut bilder snart i denne tråden.

Link to comment
Share on other sites

Da er de laget og sendt ut til de som var med.

 

Må si jeg er veldig fornøyd med resultatet. Det ble en tro kopi, uten hull selvfølgelig.

De kom i to finisher, frostet og blank.

 

Bilde_1_Blank.jpg

Bilde_2_Frostet.jpg

Bilde_3_Samle.jpg

 

 

 

Jeg kjøpte to til meg selv, en av hver. Og den blanke røffet jeg litt opp med en stålbørste og deretter med stålull.

Så brukte jeg en lasergraveringsmaskin som vi har på jobb til å få på S&W og 460 logo på. Den maskinen er supernøyaktig, og jeg ble veldig fornøyd med resultatet på graveringen.

(Beklager at dette ikke ble tilbudt til dere som kjøpte, men laseren er ikke lov til å benytte privat egentlig. Jeg klarte å snike inn mellom jobber og gravere min)

 

Her er den blanke min. Nice?

 

tn_IMAG0178_2.jpg

tn_IMAG0176_1.jpg

 

 

Jeg kjøpte flere kompensatorer som jeg har liggende i tilfelle noen kommer i ettertid. Ta kontakt hvis du er interessert.

Jeg selger disse for 650,- pluss porto.

Skal legge det på Handelskammeret også.

Link to comment
Share on other sites

Meget bra arbeid, men diverre så passa den ikkje heilt til .500'en. Måtte fjerne litt materiale her og der, men fekk den til å passe til slutt. Nokon andre som har testa den på .500?

 

Takk for info! Skal gi beskjed hvis det er andre som ønsker å kjøpe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Litt ot egentlig, men siden det er salg av en kompensator så prøver jeg meg.

 

Hvor lenge skal jeg vente på penger før jeg selger til nestemann som ønsker å kjøpe?

 

Har solgt en kompensator til en som sa for 4 dager siden at han skulle overføre penger. Jeg har ikke sett noe til dem og ikke har han sendt mail eller sms og sagt at det er gjort.

Har sendt ham en purremail men ikke fått svar.

Jeg googlet navnet og han er en aktiv skytter(fant vertfall navnet hans i mange resultatlister) og en reell person.

 

Grunnen til det er at det er en annen som vil ha den kompensatoren, og han er klar til å betale.

Men vi har jo en "avtale" da jeg har sagt at han kan få kjøpe den.

 

Jeg ønsker jo å få solgt så kjapt som mulig slik at jeg kan muliggjøre kjøp av mer ladutstyr til 460'en.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

@macman:

Nå ser det ut til at alle er reservert. Venter på at de siste overførslene av penger skal tikke inn på konto, så sender jeg.

Men hvis en av de som har sagt de skal ha ikke betaler, står du øverst på listen.

 

Beklager, men graveringen har jeg desverre ikke mulighet å fikse. Graveringsmaskinen står på jobb, og det er nesten døgndrift på den, så jeg sliter med å finne tid til å få dem gravert.

 

Dessuten synes jeg det er litt kjekt at det ikke finnes så mange som ser slik ut. Så jeg har sagt nei til alle som har spurt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 months later...
  • 1 year later...

Selv om dette er en gammel tråd prøver jeg... Er svært interessert i en uportet kompensator til min 460 S&W. Ser det ikke blir en ny runde, men hadde det vært mulig å fått kjøpt/lånt programmet som ble brukt i CNC maskinen? Eventuelt om noen som vet noen som skal selge en slik :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...