Jump to content

Zastava m85 .223-Bytte avtrekk og sikring


Catfish

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Er det noe man kan gjøre for å få/gjøre det orginale avtrekket bedre?

Har justert litt frem og tilbake på skruene men det er fortsatt litt "luggete" er det noe polering som kan gjøre avtrekket mere "silkemykt"? og event hvor/hvordan gjør man det? Henvis gjerne til tråd eller video hvis det finnes.

Har sett litt på dette avtrekket fra "Bold" http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... 14141D2484" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Eller dette fra Timney http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... 14141D3858" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Men mistenker at sperren til boltløft ved sikret våpen forsvinner ved bytt da det på orginalsikringen er en plate som går inn i ett spor under hevearmen når våpnet sikres og derved holder hevearmen i lås og denne funksjonen vil jeg helst beholde.

Ellers er jeg knallfornøyd med min lille m85 og den går som en stråle med Fiocchi sin 55grs PSP butikk amo til den nette summen av 141.20 nkr pr 20pk og er den jeg bruker på alt som er lov å skyte med dette kalibret da den går bedre enn alt annet jeg har prøvd.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det slett ikke sikkert at alle disse avtrekkene er helt like. Det er romslige toleranser på pinnene som holder delene og er du uheldig å har et avtrekk der toleransene jobber mot deg, kan det være håpeløst.

 

Jeg fant at ved å avrunde spissen på skruen som engasjerer sikringen, fikk jeg det til å virke. Skruen var spiss som ei nål og lugget veldig når jeg skulle sikre. Når den ble avrundet gled den lettere på plass selv under litt press og avtrekket ble bra og sikringen virker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...