Jump to content

Remington SPS tactical, eller Savage FP 10 tac ?


MADMADS

Recommended Posts

Da jeg vurderer å kjøpe meg en "billig" tactical rifle har eg sett litt på Remington SPS tactical som et mulig alternativ. Har lest en del om forskjellene mellom SPS tac, LTR, XRC og 700P.

LTR og 700P skal være mer "custom" finish en SPS, annerledes stock, men ellers lik.

 

Er det noen som har erfaringer med SPS tactical, eller har sammenlignet den mot de andre modellene.

 

Er det noen som har erfaring med Savage Tactical FP 10 modellen, da dette kan være et alternativ ?

 

Håper det er noen som har god svar, og råd der ute. der ute :D

 

Har tilatelse på både 223rem og 308 win :D:D:D:D:D:D ,

så kansje de blir 2 :D:D:D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Eg har nylig fått meg ei LTR i .223. Er fornøgd med børsa. Likar stokken veldig godt og det har alle andre som plukka opp børsa gjort og. Kommentaren er stort sett "Sånn børse må eg ha. Ka heiter ho?" Likar og balansen i børsa. Ho har ein del vekt, men er ikkje framtung. Det likar eg. Børsa er kort og veldig "hendig". Presisjonen med American Eagle var ikkje så mykje å skryte av, men ladd med 69 grains Lapua Scenar og N140 så vart det veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje denne kan gi deg litt info:

http://www.snipercentral.com/spstactical.htm

http://www.snipercentral.com/sav110fp.htm

 

Har en LTR i .308 selv. Dessverre ikke fått vært på banen med den enda, men fornøyd hittil.

Hoguestokken som følger med SPSen er triste greier. Denne har plast "skjellet" og vil ikke ha fritt løp når du bruker tofot eller støtter den opp under forskjeftet. (Har hatt hoguestokk på en Howa rifle.)

 

Du har jo også Model 700™ XCR™ Compact Tactical, vil tro det skal være en sivil versjon av LTRen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte også på savage 10fp som en taktisk rifle, klådde litt på den i drammen og syntes den føltes veldig billig ut. Syntstokken bar preg av skikkelig billig plast, mens resten av rifla var solid og tung. Er glad i syntstokker, men når det gjelder den så får det være måte på. Har heller begynt å sikle litt på 112BVSS med laminatstokk. Den så litt digg ut med 22-250 patron i.

Link to comment
Share on other sites

Takker endelig for noen inspill.

 

Det jeg har hørt er at SPS og LTr er temmelig like, og den viktigste forskjellen er stokken.

LTR er "costom" fra frabrikken og kosder derfor en del mer.

I følge samtale med en av de i Arendal J&F skal presisjonen være temmelig lik.

Jeg vurderer å kjøpe en annen stokk seinere gjennom en kompis fra USA.

 

vurderer denne:

 

http://www.stockysstocks.com/servlet/th ... -A5/Detail.

 

I forhold til Savage FP 10 skal dette være en god rifle med god presisjon.

Har hørt tidligere at stokken er ikke noe å skryte av, men det finn alternativer der å.

 

http://www.midwayusa.com/eproductpage.e ... mid=824713

 

Leste på en amrekansk internett side at mange politi og SWAT eneter brukte FP 10/110,

men Remington modeller ble foretukket (selv om FP ble sett på som den beste i forhold til LTR, 700P og SPS), ikke p.g.a. de var bedre, men fordi det var mer ekstrautsyr å kjøpe til 700 serien.

 

Men for meg er konkurassen ennå åpen, men heller litt til SPS tactical p.g.a. utstyrs delen, for fremtidig opphoring av rifle.

 

MADMADS`

Link to comment
Share on other sites

Mitt svar er enkelt. Ikke bli fornærmet men jeg hater Savage så ta Remington.

Jeg kjøpte en SPS i .223, bedda den i Bell & Carlsson tactical stokk og den klarer lett 10mm på 200m !!

 

Kan selge den til deg hvis du har lyst :) tid på noe nytt...

 

Hilsen

Link to comment
Share on other sites

jeg har skivene og vitner !!! :wink: er børsemaker selv og en børsemaker til og selger i butikken var med, jeg og selgeren har akkurat lagt oss like rifler (han har litt bedre skjefte -- McMillan) og vi var ute at teste de. Begge gikk jævla bra. på rifla satt en IOR 6-24x50, sierra matchking 69grains moly coatet (hjemmeladet) tofot og sandbag.

Jeg er ikke noe superskitter men noen ganger så går det bra og da er det gøy !!! :D

 

Hilsen

 

ps. på 100m denne gangen fikke jeg ikke bedre en 4,5 mm

Link to comment
Share on other sites

Joda, men å finne en rifle som lett greier grupper på 10mm og mindre på 200 meter er om trent like enkelt som å finne høner med tenner. :wink:

Og da har jeg ikke sagt noe om skytteren.

 

Jeg kjøpte en SPS i .223, bedda den i Bell & Carlsson tactical stokk og den klarer lett 10mm på 200m !!

 

En liten utfordring: Still på banen med rifle og ditt valg av utstyr. Vi setter opp ditt valg av skiver på 200m.

Hver gang du skyter en gruppe på 10mm eller mindre får du kr 1000 av meg, hver gang gruppen er større en 10mm gir du meg kr 200. Du har odds på 5:1 så det bør være en bra deal. Jeg stiller med skyvelæret og tusenlapper.

Deal :?::D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Du leste ikke nøye nok. Jeg sa at rifle klarer det "lett" -- ok jeg innrømmer at det ordet var kanskje feil at bruke, beklager det. Men jeg tester flere flere våpen av alle muligens typer av kaliber og typer i hver uke og etter en stund med det og den fakta at være utdannet i faget har man viss peiling hvilken våpen (etter prøveskyting) klarer god presisjon og hvilken ikke.

Igjen jeg skrev at rifla klarer det "lett" - når vi var ute at prøveskyte var det perfekt forhold og vi hadde sikkert rundt 150 skudd til hver rifle og det var jo IKKE alle samlinga så gode (egentlig langt ifra :oops: ) MEN når tosken bak rifla klarte sin jobb så var gruppene otrulig gode. Flere en en og flere en fem var så gode at jeg gir meg selv lov til at bruke det sterke ordet Lett.

 

Vi kan gott treffes på banen og skyte samlinger, bare gøy det, men jeg vil heller bruke de pengene i et nytt prosjekt !!! :?

 

Hilsen

Link to comment
Share on other sites

Mitt svar er enkelt. Ikke bli fornærmet men jeg hater Savage så ta Remington.

Jeg kjøpte en SPS i .223, bedda den i Bell & Carlsson tactical stokk og den klarer lett 10mm på 200m !!

 

Kan selge den til deg hvis du har lyst :) tid på noe nytt...

 

Hilsen

 

Hvilken stokk har du satt på SPS ?

 

Har du beddet den selv ? (noe som eg regner med da du er børsemaker),

eller er det stokk med ferdig aleminiumsbedding (tror eg det heter)

 

Hvordan virker kvaliteten på våpenet ?

 

takk for eller god info.

 

mvh Madmads

Link to comment
Share on other sites

Heisan. Jeg satt den i den http://www.midwaynorge.com/apps/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=650213 , den er beddet av meg ja og lakkert oliven grønn. Nå i har jeg tatt av pipa og rettet den, rettet låskassen og låsklakker (og lappet sammen etterpå), kontrollert gjenger i låskasse og løp m.m....

Kvaliteten på våpenet er jo Remington, ikke sako eller sauer men hvis du "liker" remington kan man ikke klage. jeg like det sett ut i fra hva man kan enkelt modefisere den i alle retninger og den er billig utgangspunkt for gøye prosjekter.

 

nest -- hvis den ikke blir solgt først da -- skal jeg flute pipe og sluttstykke, badger (badger copy) hevarmskule. jeg skal fikse stokken til slik at den får høydejustebar kinnstikke, 3 veis justebar kolbekappe og integrert monofot bak i stokken. jeg har en douglas pipe til den men siden den går så bra original så ser jeg egentlig ikke poengen med at skifte den straks, eneste som var at når jeg kontrollerte gjengene på pipen så var det ganske løse, burde være mye trangere. Så hvis denne pipen går i så "oversizer" jeg og retter dermed litt gjengene i låskassen og tilpasser så den pipa trangt på.

 

nb. var på banen igjen og fikk ikke noe "lette" gode samlinger denne gangen !!! :wink: he he gikk ikke bra for meg.

 

Jeg kan prøve at få noe bilder snart hvis det er interesant.

 

Hilsen og lykke til med valget .... har du bestemt deg ? (mitt komment mot Savage er kun min personlig mening - men selvsagt er det mange som har Savage og er veldig fornøyde :) )

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...