Jump to content

Pardini GT9 problem


midtjo

Recommended Posts

Hei

Oppdaget et aldri så lite problem med min Pardini GT9 nå nettopp. Dersom jeg har sikringen på og opererer sleiden så spennes hanen og det er mulig å ta avtrekk.  Dette skjer ikke hver gang, men ofte nok til at jeg anser det som et problem. Er det noen som har opplevd lignende med sitt våpen og evt. kjenner til hvordan dette enkelt kan fikses? Eller bør jeg levere inn og få profesjonelle (forhandleren) til å se på det?

Link to comment
Share on other sites

Tok en telefon til importøren i dag og fikk forståelsen av at dette var en kjent problemstilling som de hadde diskutert med Pardini.  Visstnok ikke noe å gjøre med det, så da får en slå seg til ro med at det fungerer som produsenten har tenkt. Hmmmmm

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Solgte min GT9 pga sikringa. Kjøpte den til felt men brukte den også litt til dynamisk og der fekk eg erfare att sikring ikkje er sikring på Pardini....

Eg og kontaktet importør og dei var ikkje klar over problemstillingen før eg gjorde dei oppmerksom på dette. Eg trudde det var Noko galt med våpenet mitt men børsemaker tok frem fleire nye pistoler frå hylla og kunne bekrefte att sikringen var konstruert slik.

Har mailene enda liggende.

Skal sikringen virke må sikringen aktiveres etter att sleiden er i fremre stilling. 

Hvis ein setter sikring på og drar sleden tilbake og tar ladegrep, virker ikkje sikringa.

Hvis du har sikring på, setter i magasin og tar ladegrep ,skal hanen følge med sleiden og ikkje bli stående i bakre stilling i følge Padini. 

Slipper du da frem sleiden med slidereleasen følger hanen med og skuddet går av. Husk sikker retning!

Det som er enda meir skremmende er att i nokre tilfeller ble hanen stående opp etter att sliden ble sleppt frem.

(Sikring på ) Ved å bevege litt i pistolen fikk eg hammerfall. 

Så skal sikringen virke må våpenet sikrest etter att sleiden er i fremre stilling.

Står ingen ting i manualen til Pardini om dette. Så dette skulle absolutt vore opplyst om.

Skal det være sikring på eit våpen skal den virker uavhengig av når du aktiverer denne. 

Godt våpen men for meg vart det eit kort bekjentskap. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...