Jump to content

Langhold Salten


Luske

Recommended Posts

Da blir d Kjerringøya da? Hvor og når skal vi møtes da?

 

Fergerute:

 

Fra Festvåg OVERFART: 10MIN

 

DX67 DX67 DX67 DX67 D D D D D

0615A 0635A 0705A 0730A 0850 0950 1100 1230C 1350

 

Fra Festvåg

 

D 67 D D D D D D D

1425D 1500 1545D 1615D 1645D 1715D 1900 2140 2330B

 

a Lørdag og søndag på bestilling. Bestillingsfrist kl. 2150 dagen før.

b Alle dager i perioden 01.06.08 t.o.m. 31.08.08.

Øvrige dager i ruteperioden på bestilling. Bestillingsfrist kl. 2150 samme dag.

 

 

Fra Misten OVERFART: 10MIN

 

DX67 DX67 DX67 DX67 D D D D D

0625A 0645A 0715A 0740A 0900 1000 1110 1240C 1400D

 

Fra Misten OVERFART: 10MIN

 

D 67 D D D D D D D

1435 1510 1555 1625 1655 1725 1910D 2150 2340B

 

c Kun i perioden 01.06.08 t.o.m. 30.09.08.

d Arbeidspendlere med gyldig kort fra Statens vegvesen

har fortrinnsrett på denne avgangen.

Oppmøte senest 10 min. før avgang

Link to comment
Share on other sites

Vi treng vel neppe å kjør kvær sin bil alle sammen så vi kunn jo ha møttes på fergekaia når vi har blitt enig om korsn ferge vi tar. Nu e d jo heldigvis lyst før kl 10 så vi kan jo ta ferga som går enten 08.50 eller 09.50. Før min del e d jo tiliar jo beire! Så kan man jo sett igjen et par bila på fergekaia og kun ta mæ oss en eller to over tel kjærringøya

Link to comment
Share on other sites

Vi kan jo møtes med Flymuseet som sist. Sånn ca kl 0800 ?

Etter en liten ringerunde ser det ut til at vi blir ihvertfall 7 stk, muligens 2 stk til.

Det blir endel børser og utstyr så vi må nok kjøre 3 bila.

Har avklart bruk av banen, og det e vistnok kjørbart helt fram.

Link to comment
Share on other sites

Skal ta fatt på jerncontaineren på jobb og finne fram noen gamle bremseskiver, spraybokser og lignede jernskrammel som vi kan pepre... Gleda me ihvertfall nåkka djævelsk. Blir å ta med salongen for litt "pauseskyting" som Luske kaller det og for å få skutt den inn på 100 meter.

Link to comment
Share on other sites

Greid ikkje å hold me så e for på bana å skaut inn salongen.. DÆÆÆÆÆV******** ka e plagdes!!!! På elektronikk på 100 meter va d heilt borti natta!! Traff over alt (eller så traff e ingen teng, over eller under) så e tok nån runda på papp å vips så va den innafør 9'ern, men då va e fri før skudd. Men d jækk røske me en 50 pakk..... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Får virkelig håp det :D har Jæv... lyst å prøv det her. Fått mæ cd fra Roe og lest øyet stort og vått. Leita frenetisk rundt på Midway sidene etter kuler med bra BC. i de kaliber jeg har, og hjernen går på høygir med tanke på områder som kunne egne seg for langhold. Ingen som kjenner grunneiere på Straumøya. Relativt øde, og lange åpne områder, men deler av øya er vell vernet.

Skulle gjerne funnet en god kule til 270 Win`min som kunne vært egnet. Har noen 150 grs. TSX som jeg får ca. 880 m/s på. De har relativt god BC, men blilr dyrt å skyt med i lengden da....

Noen som har prøvd langhold med 375 H&H? Hadde jo vært fryktelig artig å gonga med den på 5-600 meter :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Søkke ta, d der va arti! Ikkje siste gang e va mæ på d der! 50 av hylsn e allerede pressa, 12V batteriet til min hjemmelagde hylsetrommel står på lading så e e nu snart klar igjen!! PS: E veldi fornøyd me å ha troffe leirdue på 300 meter 8) Neste gang ska e vær beire forberedt å beire innskutt så e e heilt sekker på kor e ska nullstille kikkertn! Rota me bort en gang... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Snart klar igjen tel en ny runde da.. har lyst å komme meg en tur på banen i helga, men tror faktisk ikke at jeg gidder å ligge å skyte i 15 kalde..! men skal til steigen på tirsdag å skal da ha langhelg så da blir jeg nok å ta meg en tur ut i skauen. har en plass man kan skyte opp til 550 meter. så hvis det ikke blir for kaldt prøver jeg en liten runde! håper det ikke blir så lenge til det blir ny tur ut til kjerringøya igjen

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...