Jump to content

Ny barnekniv ferdig..


haretex

Recommended Posts

@The Kid

@ Vingemutteren

Må si jeg føler meg smigret når noen som "svært sjeldent jeg sier noe i knivtråder" og noen som "Intereserer meg egentlig null og niks for kniver" kommer med så positive kommentarer. Tusen takk til dere begge! :D

Når sant skal sies, ble jeg selv meget fornøyd med denne kniven, både kniven og slira. Det er ikke så ofte jeg blir det. Alltid finner jeg et eller annet som kunne vært bedre. Ting som ingen andre ser (ja kanskje bortsett fra en knivdommer da) og som ikke har noen praktisk betydning, men som jeg selv irriterer meg over.

Takk igjen, begge to.

Knivstellet ble bra, og det kommer heller ikke helt til sin rett, ble mye reflekser på bildene fra polishen på kniv/slire.

Link to comment
Share on other sites

Intereserer meg egentlig null og niks for kniver, men jeg må si den der var usedvanlig lekker. Noe man kan ha fra barnsben av og overlate til neste generasjon med stolthet (slik det ofte er med kvalitets utstyr).

 

Det er svært sjeldent jeg sier noe i knivtråder, men denne kniven var virkelig fin..

 

Kan berre stemme i her. Kjenner at eg brått gler meg til å gje ungen sin fyrste kniv i presang... 8) (Men neppe noko så fint som denne, om ho er halvparten så svimete som eg var når eg var unge, forsvinn den nok i ei myr.)

Link to comment
Share on other sites

Finfin kniv !

 

Gutten min som ble 5 fikk en av Haretex' sine barnekniver i bursdagsgave (ble en til meg selv også :) )i sommer og det var en suksess, den blir stolt vist frem til alle som kommer på besøk og det er spikket metervis med minkepinner med den. Finishen på begge knivene var veldig bra og bladene var sylhvasse, dem er veldig enkle og få skarpe igjen etter bruk også (kniver som unger bruker blir litt hardt brukt noenganger observerer jeg).

 

Anbefales !

Link to comment
Share on other sites

Hei Einar AE

Godt å høre at både du og junior er fornøyde. Høres ut som dere har fått testet ut knivene litt. Jeg setter pris på at knivene blir brukt så fortsett med det.

Produksjonen har ikke vært så høy her nå pga av jakta, men antar det tar seg opp på nyåret.

Hyggelig at du følger med :D

 

-Åge

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har fått ferdig 2 barnekniver til:

144A.jpg

Høyre side

 

144B.jpg

Venstre side

 

144E.jpg

I slira

 

144F.jpg

Ovenfra

 

Kniv nr: 144

Skaft: Stabilisert lønn og grå Corian, midtstykke av sort myreik og rød vulkanfiber

Blad: Barneknivblad av Steen Nielsen

Slire: Tysk rårandslær, oppheng med innvendig fletting

 

og denne:

145A.jpg

Høyre side

 

145B.jpg

Venstre side

 

145E.jpg

I slira

 

145G.jpg

Ovenfra

 

Kniv nr: 145

Skaft: Stabilisert box-elder, hvit Corian, midtstykke av ibenholt og rød vulkanfiber

Blad: Barneblad av Steen Nielsen

Slire: Tysk rårandslær, oppheng med innvendig fletting

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har fått ferdig 3 barnekniver til:

 

146A.jpg

146E.jpg

Kniv nr. 146

Skaft: stabilisert brunfarget surbjørk

Innlegg: vulkanfiber og sølvtinn

Blad: Morten Håkonsen, AEB-L (barneblad uten spiss)

Slire: tysk rårandslær.

 

 

147A.jpg

147E.jpg

Kniv nr. 147

Skaft: stabilisert brunfarget surbjørk

Innlegg: vulkanfiber og sølvtinn

Blad: Morten Håkonsen, AEB-L (barneblad uten spiss)

Slire: tysk rårandslær.

 

 

148A.jpg

148E.jpg

148F.jpg

Kniv nr. 148

Skaft: farget risknute av Ask, hvit Corian

Innlegg: vulkanfiber og sølvtinn

Blad: Morten Håkonsen, AEB-L (barneblad uten spiss)

Slire: tysk rårandslær.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...