Jump to content

Ladestokk?


BirgerEgil

Recommended Posts

Biskopen skrev (20 minutter siden):

Hva er kaliberet på rifleløpet? Hvis det er ca. .450" så er det mye mulig du kan benytte ladestokk til en Withworth riflereplika.

Det er 13mm fra «hjørne til hjørne» og 12mm mellom hver «langside». Veit ikke om det gir mening? 😅
Håper å få tak i en original, ikke replika. 

Edited by BirgerEgil
Link to comment
Share on other sites

BirgerEgil skrev (19 minutter siden):

Det er 13mm fra «hjørne til hjørne» og 12mm mellom hver «langside». Veit ikke om det gir mening?

Joda, gir mening det. Dersom kaliberet er .450 så burde den måle 11.5mm mellom langsidene, og 12.4mm mellom hjørnene. Så da er du rimelig i nærheten.

BirgerEgil skrev (21 minutter siden):

Håper å få tak i en original, ikke replika.

Det tror jeg blir som å lete etter nåla i høystakken. Davide Pedersoli lager Withworth replika. Gros Våpen er importør, jeg ville startet der. Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Biskopen skrev (2 minutter siden):

Joda, gir mening det. Dersom kaliberet er .450 så burde den måle 11.5mm mellom langsidene, og 12.4mm mellom hjørnene. Så da er du rimelig i nærheten.

Det tror jeg blir som å lete etter nåla i høystakken. Davide Pedersoli lager Withworth replika. Gros Våpen er importør, jeg ville startet der. Lykke til.

Takk! 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...