Jump to content

Organisert trening vs egentrening


m00se

Recommended Posts

Jeg er medlem av pistolklubb der jeg går og skyter når jeg har tid (småbarnsfar). Hver gang jeg skyter skriver jeg navnet mitt inn i en loggbok.

 

 Jeg har trodd at dette da konstaterer aktivitet, men etter prat med en styreleder har jeg fått vite at politiet bare aksepterer "organisert trening" som aktivitet.

 

I så fall tror jeg ikke jeg engang har de tre påkrevde treningene verken i år eller i fjor. Stemmer dette?

Link to comment
Share on other sites

Stemmer, treningen skal være organisert.
Men det er ikke verre enn at klubben organiserer treningen din...

 

Og det kan eksempelvis være at klubben har åpningstid 10-12 på lørdag og da skal det trenes på sikting og avtrekk med valgfritt våpen på valgfri blink på valgfri avstand. Og så må klubben stille med skyteleder, eksempelvis deg. 

Så logger du antall skudd per forbund/program og får signatur fra skyteleder på dette.

Link to comment
Share on other sites

Mange klubber har åpne treninger på bestemte tider ukentlig, min klubb har f.eks. tirsdag og torsdag fra kl 18 til 22, og oppmøte her regnes som deltakelse på organisert trening. Det fleste klubber har informasjon om hva som er treningstider på sine hjemmesider/Facebook. Det står i rundskrivet fra Politidirektoratet at: 

 

Med «organiserte treninger» forstås skyting på godkjent skytebane disponert av skytterforeningen iht. skytebaneinstruksen og under forsvarlig skyteledelse.

 

Det er med andre ord ikke nødvendig at det på hver enkelt trening skal trenes på noe spesifikt, det holder at man forsøker å treffe blinken så lenge skytingen er i samsvar med skytebaneinstruksen og det er forsvarlig skyteledelse. Det stilles ikke krav om at skyteleder skal være den samme under hele treningen og skyteleder kan godt skyte selv. Som det skrives ovenfor er skyting på klubbens bane til andre tider ikke organisert trening. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...