Jump to content

Digital våpensøknad


NordbergStjerna

Recommended Posts

Låner tråden din litt jeg @NordbergStjerna :) 

 

Er det noen her som kan fortelle meg om digital våpensøknad idag kommer i retur fra Politiet i Digipost med et digitalt stempel? 

jeg søkte digitalt i fjor på ei rifle, men da fikk jeg fysiske eksemplarer tilbake i posten med et "gammeldags" stempel under innvilget teksten. 

 

 

skal selge ei rifle nå og kjøper har sendt meg en digital versjon jeg ikke har sett før. 

skal jeg da i såfall som selger, printe ut den digitale versjonen, påføre og signere med penn og sende inn på gamlemåten til våpenkontoret? 

 

Link to comment
Share on other sites

fredriko skrev (9 minutter siden):

skal jeg da i såfall som selger, printe ut den digitale versjonen, påføre og signere med penn og sende inn på gamlemåten til våpenkontoret?

Det stemmer.

 

Jeg søkte digitalt for tre uker siden og fikk kjøpstillatelsen tilsendt fra politiet per Digipost med instruksjoner om at den måtte skrives ut og returneres per post.

Link to comment
Share on other sites

Biskopen skrev (7 minutter siden):

Det stemmer.

 

Jeg søkte digitalt for tre uker siden og fikk kjøpstillatelsen tilsendt fra politiet per Digipost med instruksjoner om at den måtte skrives ut og returneres per post.

 

okei da har jeg fortsått riktig :)

har bare kjøpt våpen privat før men ikke solgt, så jeg ble litt skeptisk når jeg akkuratt (for ett år siden) fikk de tilsendt i posten, og nå sier kjøper at han bare har digital utgave. 

det ser legitimt ut da, men bedre føre var :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Retsub skrev (44 minutter siden):

Hvordan gjør en det med systemvåpen som har våpenkort på både løp og kasse?

Jeg har søkt på rifle, kan den brukes eller må jeg levere manuell søknad?


lurer på det samme, om jeg bare skal kjøpe f.eks pipe til en Blaser, eller låsekasse, er det gode gamle blåpapiret som gjelder?

Link to comment
Share on other sites

Retsub skrev (1 time siden):

Hvordan gjør en det med systemvåpen som har våpenkort på både løp og kasse?

Jeg har søkt på rifle, kan den brukes eller må jeg levere manuell søknad?

Søk på rifle. Selger fyller så ut serienummer for pipe og kasse. Har både kjøpt og solgt systemvåpen med digital søknad. Helt problemfritt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...