Jump to content

Lave montasjer Mauser M12


Sakoen75

Recommended Posts

Noen kloke hoder her ute som har noen forslag til lavest mulig 30mm montasje på en Mauser M12? 

Ønsker hurtig-montasjer slik at jeg raskt kan fjerne kikkerten og bruke de åpne siktene.

Helst ikke skinne som ødelegger muligheten til å lade magasinet fra toppen.

Bonus poeng hvis jeg kan sette på en Aimpoint Micro eller Acro på fremre base.

 

Vurderer sterkt en M12 Trail.

Blir forhåpentligvis min drømme rifle for ettersøks-jegeren og litt drivjakt. Oppspenner, kort, og en i mine øyne god syntetisk stokk (noe stygg da men litt tøff) men den orginale skinna likte jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som om M12 og moderne variantar av M98 kan bruka same base. Er diskutert litt i denne :

Eg har montert Warne sine basar på min HV-mauser. Dei bygger omlag 4 mm, vidare er kikkerten montert i Warne sine lave QD montasjar, dei er 6 mm høge opp til underkant av kikkertens mellomrør. Dette fungerar ok, men ein svingmontasje er jo raskare å få av og på.

Link to comment
Share on other sites

Ser at XXL har inne basar til 100kr. Sikkert ikkje rett pris, men kven veit Warne Basesett Max Stål S902/830M (2 STK) - Svart - Kikkertmontasje | XXL

 

Dette er ringane som eg har Warne RING MAX QR S.30 L 6S213ADL WARNE - Svart - Kikkertmontasje | XXL , dei kosta meir enn kva eg gav for rifla, men ein ny Mauser M12 trail kostar jo omlag 36000kr.....

 

Kva kikkart skal du bruka ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Sakoen75 skrev (På 20.10.2023 den 16.52):

Noen kloke hoder her ute som har noen forslag til lavest mulig 30mm montasje på en Mauser M12? 

Ønsker hurtig-montasjer slik at jeg raskt kan fjerne kikkerten og bruke de åpne siktene.


Hei,
Jeg hadde en M12 og hadde Hexalock på denne, fungerte utmerket til 1-6 sikte, hurtigmontasje. Vær obs på at
det er forskjellig spec på Hexa til S101 og M12.

Edited by ok.pettersen
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...