Jeger-567 Posted October 9, 2023 Share Posted October 9, 2023 Hei, har vært å sett på litt hagler i det siste. Og henvender meg her for å finne noen erfaringer og tips til valg av hagle. Vet mange er skeptisk til dette merket, men forhandleren var veldig positiv. Så er det grunn for å ikke dra alle tyrker hagler under en kam? Vurderer også en beretta silver pigeon my19, men føler den her hadde alt det samme om ikke mer, for 10 lapper mindre også vel og merke. Så igjen, kom gjerne med erfaringer og refleksjoner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m00se Posted October 9, 2023 Share Posted October 9, 2023 3 hours ago, Jeger-567 said: forhandleren var veldig positiv De er ofte det Sier ikke noe for eller imot, du virker som du har hørt en del om Tyrkere allerede, men få gjerne andre sine intrykk, men ikke legg for mye vekt i hva en selger sier om ting de selger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sølvrev Posted October 9, 2023 Share Posted October 9, 2023 Jeger-567 skrev (3 timer siden): Vet mange er skeptisk til dette merket, men forhandleren var veldig positiv. Så er det grunn for å ikke dra alle tyrker hagler under en kam? Vurderer også en beretta silver pigeon my19, men føler den her hadde alt det samme om ikke mer, for 10 lapper mindre også vel og merke. Livet har lært meg at man, stort sett, får hva man betaler for. Ja, det finnes sikkert gode tyrker-våpen. Og dessverre finnes det også noen overprisede europeiske våpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsenm Posted October 9, 2023 Share Posted October 9, 2023 Må jo si jeg syns valnøtt stokken på khanen er fin. Men hadde jeg hatt budsjett til det, hadde jeg gått for beretta. Da har du hagle for livet, og om du skulle velge å selge den så holder de seg godt i pris. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RayEri Posted October 7 Share Posted October 7 Har nylig kjøpt en slik selv. Tatt den med på skytebanen hver uke siden den ble kjøpt og jeg er veldig fornøyd med den. Traff en annen der som også hadde Khan og var fornøyd. Om det er din første hagle må jeg få sitere en nabo som sa følgende til meg; "man bommer like mye med en hagle til 300 000 kr som en til 10 000 kr. Kjøp noe billig og lær deg å skyte med den, så kan du kjøpe noe dyrere seinere". Har intrykk av, basert på egne erfaringer (så langt) og ulike tester i Jakt-blader, at dette er en fin nybegynner-hagle hvor man får mye for en rimelig pris, så får man se etterhvert om man kjøper noe bedre (Beretta) eller ikke Regner med du allerede har kjøpt gitt når du opprettet tråden, men del gjerne hva du landet på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted October 8 Share Posted October 8 Hvorfor skal en bruke penger på noe billig først? Aldri skjønt det der. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeger-567 Posted October 8 Author Share Posted October 8 Det ble Berettaen 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gillen Posted October 8 Share Posted October 8 Jeger-567 skrev (52 minutter siden): Det ble Berettaen Med bra vedlikehold så kan den gå i arv til barnebarnet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akto Posted October 8 Share Posted October 8 Godt valg. Har ofte vakt på haglebanene i vår lokale jeger- og fisk, og har enda til gode å se noen ha trøbbel med Beretta eller Browning. Har selv Beretta, kona har Beretta, flere venner har Beretta. Ingen har noensinne opplevd noen problemer. Til sammen skyter vi titalls tusen skudd i året, problemfritt. Som en god venn sa til meg den gangen jeg skulle kjøpe meg min første hagle; "det finnes bare to typer hagler verdt å ha, det er ny eller gammel Beretta" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobby Posted October 8 Share Posted October 8 I min pure ungdom bodde jeg og jobbet i sverige. Gjennom en kollega fikk jeg anledning å bli med i et (Elg)jaktlag, 7-8 mil utenfor GBG, og innkjøp av egne våpen ble aktuelt. Svenskene hadde som regel Husqvarna eller Carl-gustav "studsare" i forskjellige utgaver,- hagelbössan til de som også skøt på lerduer var i stort sett alltid en Beretta o/u...bortsett fra noen av den eldre garden som fortsatt envisades med sine gamle Husq.s/s. Jeg ville vel "bevise",- kanskje mest for meg selv,- at Svenskene tok feil både med hensyn til både våpenvalg og Volvo. Så mine valg mht våpen ble en pent brukt SKB side by side og Winchester 70, 30-06. SKB' ble desverre solgt, noe jeg angrer, men Win.70 er hos meg fortsatt. Når jeg omsider flyttet tilbake til gamlelandet måtte jeg etterhvert bite i det sure eplet og innse at Svenskene hadde delvis rett,- iallefall når gjeller både Volvo og Beretta som senere ble i min eie. Volvo'n har fått vike for annet, men min trofaste Beretta 687 blir for alltid med meg.- 686 serien tror jeg er noe av det mest slitesterke og pålitligste du noensinne kan oppdrive mht hagelvåpen i normal prisklasse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
goosehuntarn Posted October 8 Share Posted October 8 (edited) Har hat en khan k500 lux , du kan lese om den i egen tråd. Men kort oppsumert så var jeg ikke fornøyd. Største problemet er løs løpsvelger pga grov finish. Den løse løpsvelgeren havner fort i midtstilling slik at du ikke får av sikringen. Hvær glad du kjøpte beretta istedet Edited October 8 by goosehuntarn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts