Jump to content

Shadow 2 + 22.kit vs. Shadow 2 og ruger 22/40. 


Leidulf

Recommended Posts

Det er vanskelig å gi noen veldig gode råd uten å vite enda mer om hva du skal bruke våpnene til. Både Shadow 2 pluss 22lr kit og Shadow 2 pluss et ekstra 22lr våpen er løsninger som vil gi deg mye skyteglede. Hvis målet med å skyte 22lr ikke bare er å spare penger, men også få et våpen med enda bedre presisjon og bedre muligheter for å treffe 10ern på 25 meter, så er ikke et 22lr kit en god løsning. Da bør du heller se om du finner et brukt konkurransevåpen fra Hämmerli, Walther, Pardini eller Benelli. Personlig er jeg ikke noen stor fan av Ruger, det er alt for mange i klubben som har problemer med sine våpen, men jeg har lest om mange her inne som er fornøyd så det er mulig at de problemene jeg har hørt om fra klubbmedlemmer rett og slett skyldes at de ikke vedlikeholder/pusser våpnene sine godt nok. 

Link to comment
Share on other sites

Såppas, 22. kit er så dårlige saker altså. 
 

Bruken er som sagt rekreasjonsskyting, kanskje eit og anna stevne om det passer inn i timeplanen for småbarnslivet. Mest mulig gøy for $$
 

Prøvde en ny hammerli x-esse sport på klubben og den var meget sweet etter min smak. Synst avtrekket var knallgodt

Tanken min vedr funksjonsfeil på ruger  blir kanskje kompensert litt nå når 4 er så enkel og grei mtp demontering. 
 

Fekk prøve s&w 686 hos de andre men det var ikkje heilt min smak, endrer seg kanskje med tida. 

 

Konkluderer ut fra svara her at flere våpen er veien å gå. Prisen på 22.settet er uansett sammenlignbar med eit våpen til. 
 

takk for svar 👌

Link to comment
Share on other sites

Jeg har shadow 2 og med et konverteringssett. Jeg er veldig fornøyd med dette og har lite feil. Pleier å plukke .22 sleden i fra hverandre etter 300 skudd (etter 2 - 3 kvelder med trening) og smøre den opp og pusse vekk drit. I sleden har jeg satt i fjæren for høyhastighetspatroner (rød fjær) men skyter normalt sett med CCI standard eller andre standard-hastighetspatroner. Klikk har skjedd og vil skje, men har luket bort mye med puss av tennålgangen og tennålen, og etter jeg byttet ut den billigste S&B ammunisjonen med noe som var litt mer forutsigbart ladet. 

 

Flere i klubben har endt opp med å gjøre det samme som meg og ikke fått høre at de heller har unormalt mye klikk / andre problemer. 

 

Eneste som er irriterende er at standard frontsikte på kadetten ikke er likt som standard frontsikte på shadow 2. shadow2 har fiber, mens kadetten ikke har, og det er forskjellige patenter på å sette på frontsikte... 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også Shadow2 med kadet. Valgte å bruke den på grov/finfelt for å se reell forskjell i resultat/skyteglede kontra Walther GSP. Resultatene ble nok litt dårligere, men jeg har hatt gsp'en siden forrige årtusen og cz ble kjøpt i år. Personlig mener jeg at det føltes veldig riktig å skyte felt med et feltvåpen. (Kjempegøy). To-tre klikk i løypa, men det ordnet seg med double action avtrekk. Resultatene førte ikke til nedrykk, så den blir med på stevne gjennom neste sesong også. Om så bare fordi jeg syntes det var en morsom opplevelse å mestre såpass godt med noe annet enn et matchvåpen i løypa.

Link to comment
Share on other sites

Nei det er ikkje noko jag etter «listene» sånn egentlig. Jeg vil ha 2 timer ut av huset i veka der eg har det morro med pistus. For en grei pris.  

 

Eit tenkt budsjett er ca 15k for en cz9mm, og enten eit 22. kit eller eit eige våpen til ca -10k. 
 

Det som gjorde at ruger og hammerli kom inn i bildet er at jeg hadde mulighet til å prøve dei på klubben og likte begge. Åpen for det meste 
Ruger blir vel levert klar for demper óg, mindre spetakkel om jeg vil bruke den hjemme. 
 

 

 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Leidulf said:

Nei det er ikkje noko jag etter «listene» sånn egentlig. Jeg vil ha 2 timer ut av huset i veka der eg har det morro med pistus. For en grei pris.  

 

Eit tenkt budsjett er ca 15k for en cz9mm, og enten eit 22. kit eller eit eige våpen til ca -10k. 
 

Det som gjorde at ruger og hammerli kom inn i bildet er at jeg hadde mulighet til å prøve dei på klubben og likte begge. Åpen for det meste 
Ruger blir vel levert klar for demper óg, mindre spetakkel om jeg vil bruke den hjemme. 
 

 

 

For under 10k for 22 ville jeg helt klart gått for brukt matchvåpen da. Fikk selv kjøpt en brukt Shadow 1 m/rødpunkt(Doctor) for 5K, har ikke merket noe veldig forskjell på den kontra Shadow2 de gangene jeg har prøvd den, men noen deler hos meg er byttet ut, dogg til en helt annen pris enn det en 2 hadde kommet på.

Men det skal sies at det er noe med det å ha det nytt også, være seg bil, våpen ell dame. 😏

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...