Jump to content

Er det foskjell på tennhetter SP magnum og standard SP


stiglindstrøm

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Jeg mener å huske at magnum hettene brenner mer, så blir varmere og sørger for å antenne kruttet bedre siden det ofte er mer av det i magnumpatronene. Vanlig Federal skal jo være de letteste å sette av, usikker på om Magnumhettene deres er likedan.

Man må visstnok litt ned på kruttmengden ved magnumhetter kontra vanlige.

Link to comment
Share on other sites

Har ladet mye med federal magnum sp hetter i både .45 acp og 9mm i revolver. De er blant de mykeste jeg har prøvd, men litt hardere enn vanlige federal små hetter. Omtrent som Winchester. 
Har ikke utstyr for trykkmåling, men hastigheten har i mine revolvere alltid vært tilnærmet lik med vanlige og magnumhettene, så magnumhettene er nok safe så lenge man ikke ligger helt på maksladninger.

 

Link to comment
Share on other sites

Har ladet mye både 9mm og 38 med Magnumhetter, i forhold til hardhet tipper jeg de er akkurat like harde som standard forutsatt at produsenten er den samme.

Mener forrige batch med 9mm som jeg ladet med "overliggende" magnumhetter hadde ca 30fps høyere hastighet i snitt enn tilsvarende med standardhette. 

Ift bruk i 38. spesial ser jeg ingen grunn til å redusere ladning da disse stort sett blir ladet svært svakt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...