Jump to content

Bergara BMR 22 wmr


Palmer

Recommended Posts

Hei,

ser etter ei 22 wmr rifle. Har kikka på bergara bmr. Ser på div filmer på youtube at det for .22 kaliber (altså ikkje 22 wmr) er peika på at det er dårleg presisjon på dei fyrste skota og at det trengs litt skot for å få gode samlinger. Er det nokon som har erfaring med denne og kan sei noko om dette stemmer for 17 hmr/22 wmr òg?

 

Link to comment
Share on other sites

Om du spør om 22LR så har jeg en, og kjenner flere som har. Det var MYE Bergara å se i VM i 22LR PRS. Så de kan ikke være helt ille. 
Jeg har nå (før VM) byttet pipe i min, ikke pga presisjon, men originalen er for liten og lett og kort, men som sagt, min gikk SVÆRT godt, bedre enn Saueren min faktisk.

 

En kamerat derimot har kjøpt en likens, og han sliter litt med å oppnå samme presisjon - kanskje er pipene variable, jeg vet ikke. Men det er altså erfaring begge veier. Mitt inntryk er ihvertfall at de stort sett er meget bra.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Polardego skrev (27 minutter siden):

Er 1/2-28 standard gjenger for demper, eller var det 1/2 20?

 

Rare er de ihvertfall, jeg har faktisk demper - men ikke om jeg kan, eller vil, huske idiotdimensjoner. Skal jeg ha demper på den nye pipa skjærer jeg nye gjenger i demperen

Link to comment
Share on other sites

spindrift skrev (På 19.9.2023 den 15.38):

Fenomenet med at man kan trenge noen "pusseskudd" med .22lr før du oppnår optimal presisjon, er knyttet til umantlede blykuler med fett/voks/olje. 

 

.22WMR og .17 HMR benytter mantlede kuler, og er således ikke berørt av dette problemet.

 

Takk, det var svaret eg var ute etter!

Link to comment
Share on other sites

Polardego skrev (På 19.9.2023 den 14.44):

Ser at karbonversjonen koster 8000 her i Sverige. Da fikk man enda et alternativ. Er 1/2-28 standard gjenger for demper, eller var det 1/2 20?

 

 

Det er rimelig MEN blir karbon for lett i forhold til stabilitet på 22 wmr? Eg er jo glad i litt tyngde i 6.5 for då opplever eg betre stabilitet. Nokon som har innspel om det gjeld for lette kaliber også?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...